Wydarzenia branżowe | Wydarzenia  (2015-05-29)   LUG

LUG: Najwyższy w historii poziom przychodów i wzrost zysku netto o 180%

Grupa Kapitałowa LUG S.A., według opublikowanych właśnie zaudytowanych wyników za 2014 r., osiągnęła najwyższe w historii przychody w wysokości 114 mln zł i zwiększyła zysk netto o 180% w porównaniu z 2013 r., jednocześnie inwestując w badania i rozwój.
 
Pozytywny trend był wyraźnie widoczny już po drugim kwartale ubiegłego roku, kiedy został wyrównany poziom zysku netto z całego 2013 roku. Ostatecznie w 2014 roku Grupa Kapitałowa LUG S.A.  wypracowała o 11% większe przychody ze sprzedaży, wynoszące 114 mln zł. Na ich podstawie wypracowano rekordowy zysk netto na poziomie 4 mln zł, tj. o 180% wyższy niż w 2013 roku, kiedy wynik ten wyniósł 1,4 mln zł.
 
Poprawiły się także inne wyniki. Zysk z działalności operacyjnej z poziomu nie całych 2 mln zł w 2013 roku osiągnął poziom 4,5 mln zł w 2014 r., co porównując wartości r/r oznacza wynik o 123% lepszy. EBITDA wzrósł o 52,7%, osiągając wartość 7,8 mln zł w 2014. W 2013 r. było to 5,1 mln zł. Tak dobre rezultaty są efektem zwiększenia marży, a w ich osiągnięciu nie przeszkodziły inwestycje w rozwój  Grupy Kapitałowej LUG S.A.

 
Ryszard Wtorkowski - Prezes Zarządu LUG S.A.
W 2014 roku prowadzone były intensywne prace w obszarze badań  i rozwoju. W listopadzie rozpoczęła się budowa centrum badawczo-rozwojowego z kompleksem hal do produkcji elektroniki, gdzie rozwijana będzie technologia oświetleniowa LED. Zakończenie inwestycji szacowanej na 6 mln zł planowane jest na 2016 rok. Po uruchomieniu dodatkowej fabryki moce produkcyjne Grupy w obszarze technologii LED znacznie wzrosną.

- Inwestycja w nową fabrykę komponentów elektronicznych to krok w kierunku realizacji strategii, która została stworzona by zapewnić silną pozycję firmy w przyszłości. Zainteresowanie oświetleniem LED w ciągu następnych kilku lat znacznie wzrośnie, a my będziemy na to przygotowani. – wyjaśnia Prezes LUG S.A., Ryszard Wtorkowski.
 
Poza tym rok 2014 był okresem aktywnej rozbudowy struktur sprzedaży, zarówno w Polsce,
jak i na rynkach zagranicznych. Efektem tych działań jest m.in. otwarcie dwóch nowych showroomów opraw oświetleniowych – w Berlinie i w Warszawie.
 
- Inwestycja w technologię LED wywołała potrzebę rozbudowy struktur sprzedaży. Po uruchomieniu przez nas w 2013 roku pierwszej linii produkcji źródeł światła LED znacząco wzrosła ilość zamówień
na oświetlenie półprzewodnikowe. Widząc zainteresowanie rynku postanowiliśmy
rozbudować sieć handlową, aby w pełni wykorzystać istniejący potencjał.
– komentuje Prezes LUG S.A.
 
Wcześniejsze inwestycje w rozwój sprzedaży eksportowej, będące realizacją kolejnego strategicznego celu firmy, widać już w strukturze sprzedaży Grupy. Po raz drugi z rzędu sprzedaż na rynkach eksportowych osiągnęła w ciągu całego roku przewagę nad sprzedażą krajową i przyniosła w 2014 roku ponad 54% przychodów firmy.
 
Uruchomiono także nowy kanał komunikacji marketingowej skierowany do architektów. Od marca 2015 roku za pośrednictwem platformy www.evermotion.org,  która dostarcza nowoczesne, interaktywne narzędzia do projektowania wnętrz, wirtualne modele opraw marki LUG i FLASH DQ dostępne są dla ponad 400 000 architektów i projektantów wnętrz zrzeszonych w społeczności subskrybentów portalu. Od uruchomienia udostępnione materiały zostały pobrane już ponad 16 300 razy. W ofercie LUG pojawiła się także nowa linia produktów skierowana do kanału hurtowni elektrotechnicznych, o nazwie LUGBOX, w ramach której udostępniono atrakcyjne jakościowo i cenowo oprawy w technologii LED.

 

Komentarze: