Wydarzenia branżowe | Raporty i analizy  (2015-04-17)   PHILIPS

Raport zrównoważonego rozwoju Philips za 2014 r.

Philips podnosi poziom sprzedaży „zielonych” produktów do 52 proc. wartości sprzedaży całkowitej i realizuje cele programu Green Innovation z rocznym wyprzedzeniem.

Firma Royal Philips poinformowała o osiągnięciu pozytywnych wyników w obszarze zrównoważonego rozwoju, opartych na wzroście sprzedaży „zielonych” produktów do poziomu 11,1 mld euro w 2014 r. Stanowią one rekordowe 52 proc. łącznej sprzedaży [1] koncernu. W 2014 r. spółka Philips zainwestowała 463 mln euro w projekt Green Innovation i z rocznym wyprzedzeniem zrealizowała program EcoVision o wartości 2 mld euro. Pion Lighting zwiększył swoje roczne inwestycje i wniósł największy wkład w realizację programu Green Innovation w wysokości 255 mln euro, skupiając się głównie na rozwoju rozwiązań oświetleniowych LED [1]. Ponadto firmie Philips udało się dodatkowo zredukować swój ślad węglowy o 5 proc. w porównaniu z 2013 r.
 
„Zrealizowanie z wyprzedzeniem czasowym celów programu Green Innovation w wysokości 2 mld euro jasno pokazuje, że coraz szybciej rozwijamy się w sposób zrównoważony i tworzymy wartość w całej organizacji. Mamy teraz realny wpływ na życie 1,9 mld ludzi [2], to znaczący postęp w zakresie realizacji założeń programu EcoVision”, powiedział Jim Andrew, Przewodniczący Rady ds. zrównoważonego rozwoju i Dyrektor Strategii i Innowacji firmy Philips.
 
W całym portfelu produktów odnotowany został niewielki wzrost energooszczędności. Na przykład w Madrycie, firma Philips zmodernizuje cały miejski system oświetlenia z wykorzystaniem 225 000 energooszczędnych źródeł światła – projekt ten jest więc największym na świecie realizowanym do tej pory projektem modernizacji oświetlenia ulicznego. W obszarze sprzętu medycznego portfolio „zielonych” produktów powiększyło się o siedem nowych pozycji, aby ratować zdrowie pacjenta i usprawnić dostęp do opieki zdrowotnej z uwzględnieniem rozwiązań przyjaznych środowisku.
 
Firma Philips rozwija swoją działalność w oparciu o gospodarkę cyrkulacyjną [3] i otworzyła nowe odremontowane centrum systemów obrazowania medycznego w Best w Holandii. Obiekt ten stanowi ważny krok w procesie dostarczania korzyści finansowych i środowiskowych wynikających z założeń gospodarki cyrkulacyjnej do sektora opieki zdrowotnej. Innym przykładem jest nowy ekspres do kawy SENSEO® Up, do którego produkcji wykorzystano w 13 proc. plastik pochodzący z recyklingu.
 
Jim Andrew dodał: „Zauważamy, że kwestie społeczne i środowiskowe stały się jednym z kluczowych elementów przy podejmowaniu przez klientów decyzji o zakupie produktu. Wierzymy, że wdrożenie założeń gospodarki cyrkulacyjnej w naszej działalności da nam nowe możliwości, które przyspieszą dostarczanie innowacji i rozwój”.
 
Aktualny dokument na temat zrównoważonego rozwoju Philips 2014 stanowi integralną część rocznego raportu Philips 2014, który dostępny jest pod adresem: http://www.2014.annualreport.philips.com/
 

[1] Wszystkie wyniki powinny zostać ponownie przedstawione w celu wykluczenia wpływu Lumileds i Automotive.
[2] Aby obliczyć, jak wielu osobom zmieniliśmy życie na lepsze, wystarczy dostępne informacje rynkowe i dane statystyczne na temat liczby osób, które miały styczność z produktami o istotnym znaczeniu społecznym lub ekologicznym przez okres eksploatacji produktu, pomnożyć przez liczbę tego produktu dostarczonego w ciągu roku. Po wyeliminowaniu możliwości podwójnego naliczenia otrzymaliśmy liczbę osób, których życie dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom zmieniło się na lepsze. W 2014 r. podnieśliśmy jakość życia 1,9 mld ludzi.
[3] Gospodarka cyrkulacyjna to model oparty na innowacjach w zakresie ponownego wykorzystania materiałów – składników i produktów gotowych, oraz modeli biznesowych takich jak rozwiązania i usługi. W gospodarce cyrkulacyjnej najskuteczniejszy sposób wykorzystania materiałów daje możliwość tworzenia wartości, zarówno w zakresie generowania oszczędności, jak i rozwoju nowych i istniejących rynków.

Źródło: Philips

Komentarze: