- Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w stosunku do poprzednich kwartałów. Przyczynił się do tego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w grupach produktowych LED i Home oraz powrót do tendencji zwyżkowej w Europie oraz na świecie, pomimo utrzymujących się trudnych warunków na niektórych rynkach. Utrzymujący się wzrost rentowności operacyjnej oraz dodatnich przepływów środków pieniężnych w porównaniu z pierwszym kwartałem zeszłego roku, jest efektem rygorystycznego wdrażania naszej strategii – powiedział Eric Rondolat, CEO firmy. – Te wyniki umacniają nas w przekonaniu, że w 2017 roku nasza firma osiągnie swoje założone cele.
Najważniejsze informacje z pierwszego kwartału 2017:
|
Główne dane
Pierwszy kwartał | |||
dane wyrażone w milionach euro, o ile nie zaznaczono inaczej [1] | 2016 | 2017 | zmiana |
Sprzedaż | 1,702 | 1,690 | -0,7% |
Wzrost porównywalnej sprzedaży | -0,8% | ||
Skorygowana marża brutto | 640 | 669 | 4,5% |
Skorygowany zysk EBITA | 121 | 142 | 17,4% |
Zysk EBITA | 100 | 122 | 22,0% |
Zysk EBIT | 71 | 94 | 32,4% |
Zysk netto | 14 | 61 | 335,7% |
% sprzedaży | |||
Skorygowana marża brutto | 37,6% | 39,6% | |
Marża EBITA | 7,1% | 8,4% | |
Przepływ środków pieniężnych | -78 | 2 | |
Podstawowy wskaźnik zysku na jedną akcję (euro) | 0,43 | ||
Pracownicy zatrudnieni na pełen etat | 36,350 | 34,379 |
Prognozy
Jesteśmy na dobrej drodze do poprawy naszej marży EBITA o około 50-100 punktów bazowych w 2017 roku, zgodnie z naszym średniofalowym planem, zakładającym stopniowe osiągnięcie poziomu 11-13% oraz utrzymanie stabilnego przepływu środków pieniężnych. Ostrożnie podchodzimy do światowej niepewności gospodarczej, jednak podtrzymujemy naszą ambicję do wzrostu sprzedaży w ciągu całego tego roku.
Źródło: Philips Lighting