Wydarzenia branżowe | Raporty i analizy  (2016-10-27)  

Elektroinstalatorzy stawiają na jakość produktów i szukają wiedzy o nowościach w Internecie

Sięgając po źródła światła, rozdzielnice i obudowy, czy aparaturę elektryczną elektroinstalatorzy przede wszystkim zwracają uwagę na jakość – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał profesjonalistów montujących markowy sprzęt.
 
Dla elektroinstalatorów głównym kryterium wyboru zarówno źródeł światła, rozdzielnic, obudów jak i aparatury elektrycznej jest zaufanie do jakości produktu, a więc tym samym – także do producenta. Ważne, by markowy sprzęt był dla instalatora również przystępny cenowo, co dotyczy wszystkich trzech kategorii. W przypadku zakupu techniki świetlnej cena jest istotna dla około 45 proc. badanych. Decydując się na rozdzielnice i obudowy koszty okazują się być ważne dla 31,8 proc. ankietowanych, zaś w przypadku aparatury elektrycznej na ten aspekt zwraca uwagę co trzeci elektroinstalator.
 
Kupując sprzęt, fachowcy wybierają spośród ofert wielu różnych producentów, zwłaszcza jeśli chodzi o źródła światła, gdzie konkurencja jest bardzo duża. Lojalność badanej grupy zawodowej wobec najczęściej montowanych brandów możemy określić jako znikomą. Bez względu na badaną kategorię produktową przywiązanie do marki waha się między 1,4 a 4 proc., co oznacza, że tylko tylu profesjonalistów nie zastąpiłoby zazwyczaj używanych produktów sprzętem innego producenta. Lojalność wobec marki to jednocześnie skłonność użytkownika do jej rekomendacji innym. Z badania wynika, że elektroinstalator, w zależności od typu inwestycji, bierze aktywny udział w procesie decyzyjnym dotyczącym instalowanych marek. Okazuje się, że jego zdanie w sprawie montowanego sprzętu jest brane pod uwagę w budownictwie mieszkaniowym, zarówno indywidualnym, jak i deweloperskim. Tym samym instalator może - i co najważniejsze - rekomenduje produkty danego producenta z kategorii źródeł światła, rozdzielnic, obudów czy aparatury elektrycznej  na obiekcie.
 
 
  Aż 53,3% elektroinstalatorów szuka informacji o nowościach w Internecie. Ze względu na ciągle trwającą wymianę pokoleniową, jest to kanał, który bezsprzecznie będzie zyskiwał na znaczeniu, a w perspektywie dekady może skutecznie wyprzeć tradycyjne źródła pozyskiwania wiedzy.


Z przeprowadzonego badania wynika również, że instalatorzy wiedzę o nowych produktach pozyskują głównie z dwóch źródeł: z hurtowni oraz Internetu. O ile w dalszym ciągu z tradycyjnego kanału korzysta najwięcej, bo prawie 63 proc. badanych, o tyle aż 53,3 proc. elektroinstalatorów szuka informacji o nowościach w sieci. Ze względu na ciągle trwającą wymianę pokoleniową, jest to kanał, który bezsprzecznie będzie zyskiwał na znaczeniu, a w perspektywie dekady może skutecznie wyprzeć tradycyjne źródła pozyskiwania wiedzy. Co ważne jednak, niemal co piąty elektroinstalator o nowym sprzęcie dowiaduje się na szkoleniach, zatem organizacja tego typu spotkań merytorycznych dla tej grupy zawodowców powinna być na stałe uwzględniona w budżetach marketingowych producentów i hurtowni.

Źródło: Instytut Keralla Research raport „Elektroinstalator o markach dla profesjonalistów”.

Komentarze:


Katalogi

Katalog firm PL Katalog importerów  Katalog stron WWW

Archiwum informacji

Archiwum newsów

Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne wortalu LIGHTING.PL

Giełda pracy

Giełda pracy

Targi, konferencje

Targi, konferencje

Najciekawsze artykuły - wydarzenia branżowe

CO-Unity przedstawicielem Toshiba w Polsce

CO-Unity przedstawicielem Toshiba w Pols...

CO-Unity B.V. oficjalny przedstawiciel producenta oświetlenia Toshiba otwiera pierwsze biuro w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma zaoferuje produkty z linii oświetlenia konsumenckiego, które trafią na sklepowe półki w kwietniu 2017. W ofercie znajdą się także rozwiązania dla sektora publicznego i rolnego oraz przemysłu.

Wyniki Philips Lighting za 2016 r.

Wyniki Philips Lighting za 2016 r.

Philips Lighting ogłosił roczne wyniki firmy oraz wyniki za czwarty kwartał 2016. Firma odnotowała roczny wzrost marży zysku z działalności operacyjnej o 180 punktów bazowych, do poziomu 9,1% i wolny przepływ środków pieniężnych w wysokości 418 milionów euro.

 Dyrektor Generalny Philips Lighting – Eric Rondolat, z wizytą w Polsce

Dyrektor Generalny Philips Lighting – E...

Na przełomie listopada i grudnia Polskę odwiedził Eric Rondolat, który pełni funkcję Dyrektora Generalnego (CEO) firmy Philips Lighting. 2 grudnia Eric Rondolat spotkał się z dziennikarzami w zabytkowej hali targowej Koszyki w Warszawie, aby opowiedzieć o planach firmy, przyszłości branży oświetleniowej i zaprezentować wynik dwuletniej współpracy Philips Lighting z inwestorem odbudowy tego historycznego obiektu.

Patent na sterowanie strumieniem świetlnym

Patent na sterowanie strumieniem świetln...

Spółka Apanet Green System uzyskała ochronę patentową na sposób oraz układ do sterowania strumieniem świetlnym przy wykorzystaniu stateczników elektronicznych oraz zasilaczy LED – w zależności od źródła światła.

110 lat marki Osram – od żarówki do inteligentnego oświetlenia

110 lat marki Osram – od żarówki do inte...

W 2016 r. marka Osram obchodzi swój jubileusz. W ciągu 110 lat istnienia udało się jej pokazać różne oblicza światła – od tradycyjnych źródeł światła, poprzez lampy wyładowcze i LED, aż po światło laserowe i podczerwone. Dziś Osram jest już nie tylko producentem, lecz także kompleksowym dostawcą technologii oświetleniowych. Jubileusz firmy zbiegł się z istotnymi zmianami organizacyjnymi, jakie zaszły w spółce

Silvair pozyskał 12 mln USD na rozwój

Silvair pozyskał 12 mln USD na rozwój

Krakowski start-up Silvair, działający w branży inteligentnego oświetlenia, zamknął pierwszą rundę finansowania, pozyskując od inwestorów łączną kwotę 12 milionów dolarów. Fundusze te przeznaczone zostaną na dalszy rozwój pionierskiej platformy smart lighting oraz wzmocnienie międzynarodowych działań w zakresie marketingu oraz obsługi klienta.