Wydarzenia branżowe | Raporty i analizy  (2017-02-17)   CO-UNITY

Polacy wiedzą, że na oświetleniu można oszczędzić, ale nie wiedzą ile

Czy Polacy wiedzą ile płacą za energię elektryczną? Kto wie więcej o kosztach użytkowania oświetlenia – kobiety, czy mężczyźni? Czy wysokość dochodów wpływa na świadomość wydatków? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można w badaniu na temat świadomości  użytkowania oświetlenia, zrealizowanym na zlecenie firmy CO-Unity.
 
  • Najbardziej świadomie z oświetlenia korzystają młodzi ludzie.
  • Oświetlenie LED jest według Polaków najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.
 
 
Za najbardziej energooszczędne rozwiązanie Polacy uznali – prawie jednogłośnie – lampy LED
 
Takiej odpowiedzi udzieliło ponad 83 proc. ankietowanych. Na świetlówki kompaktowe wskazało jedynie 5 proc. badanych, a na żarówki – 3 proc.
 

- Tradycyjne rozwiązania, czyli świetlówki kompaktowe czy żarówki powoli wypierane są przez technologię LED – tego procesu nie unikniemy. Dlatego warto poznać zalety tego rozwiązania. Odpowiednio wybrane i wykorzystywane LEDy, dają nam bowiem wiele możliwości, zarówno estetycznych jak i ekonomicznych – mówi Grzegorz Kurzydłowski, CEO firmy Co-Unity, która jest wyłącznym przedstawicielem oświetlenia marki Toshiba w Europie Środkowo-Wschodniej.
 
 
Ponad 62 proc. badanych nie wie, jaki jest koszt użytkowania zwykłej żarówki
 
Im wyższy wiek ankietowanych, tym bardziej spada deklarowany poziom wiedzy na temat kosztów użytkowania tego rodzaju oświetlenia. W grupie do 24. r.ż. wynosi on 46 proc., podczas gdy wśród ankietowanych powyżej 35 lat tylko 35 proc. Najbardziej świadomie z oświetlenia korzystają osoby o najwyższych dochodach.
 
- Z badań jasno wynika, że Polacy wiedzą, które rozwiązanie jest najbardziej ekonomiczne. Mimo to nie wiedzą, jakiego rzędu i w jakim czasie mogą osiągnąć oszczędności. Dlatego jednym z naszych głównych celów jest budowanie świadomości. Chcemy edukować, pokazywać Polakom, że światło może mieć dobrą jakość i jednocześnie przekładać się na oszczędności domowe – mówi Grzegorz Kurzydłowski.
 
 
Najmniej o kosztach oświetlenia wiedzą osoby mieszkające w dużych miastach
 
Aż 76 proc. z nich przyznało, że nie wie, ile płaci za korzystanie ze zwykłej żarówki.  Na tym tle bardzo dobrze wypadają mieszkańcy wsi i mniejszych miast, którzy mają znacznie większą świadomość na ten temat. Jednocześnie z badań wynika, że poziom wykształcenia nie jest wyznacznikiem wiedzy na temat nakładów ponoszonych na oświetlenie.
 
 
Z badań wyraźnie wynika, że temat oświetlenia w domu pozostaje domeną mężczyzn
 
W podziale na płeć to mężczyźni (44 proc.) mają większą świadomość kosztów korzystania z oświetlenia. Aż 84 proc. mężczyzn wskazywało trafnie oszczędności wynikające z użytkowania oświetlenia LED.
 
 
Co trzeci badany uważa, że koszt zakupu oświetlenia LED zwraca się po pół roku
 
Większy odsetek mężczyzn (37 proc.) niż kobiet (31 proc.) wybrało tę odpowiedź. Jedynie 10,3 proc. Polaków trafnie wskazało, że zakup oświetlenia typu LED zwraca się po 2 latach. O rzeczywistym czasie potrzebnym do osiągnięcia oszczędności, najwięcej wiedzą osoby powyżej 50 roku życia.
 

- Wśród energooszczędnych rozwiązań świetlnych, jedną z najlepszych technologii jest technologia LED. To nie jedyna jej zaleta. Dzięki możliwości sterowania, doboru parametrów światła oraz optyki, jesteśmy w stanie uzyskać bardzo duże korzyści. Nie tylko poprawiamy jakość światła, ale jednocześnie zmniejszamy tzw. zanieczyszczenie światłem naszego otoczenia – tłumaczy Grzegorz Kurzydłowski.
 
Źródło: CO-Unity
 

Komentarze:


Katalogi

Katalog firm PL Katalog importerów  Katalog stron WWW

Archiwum informacji

Archiwum newsów

Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne wortalu LIGHTING.PL

Giełda pracy

Giełda pracy

Targi, konferencje

Targi, konferencje

Najciekawsze artykuły - wydarzenia branżowe

CO-Unity przedstawicielem Toshiba w Polsce

CO-Unity przedstawicielem Toshiba w Pols...

CO-Unity B.V. oficjalny przedstawiciel producenta oświetlenia Toshiba otwiera pierwsze biuro w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma zaoferuje produkty z linii oświetlenia konsumenckiego, które trafią na sklepowe półki w kwietniu 2017. W ofercie znajdą się także rozwiązania dla sektora publicznego i rolnego oraz przemysłu.

Wyniki Philips Lighting za 2016 r.

Wyniki Philips Lighting za 2016 r.

Philips Lighting ogłosił roczne wyniki firmy oraz wyniki za czwarty kwartał 2016. Firma odnotowała roczny wzrost marży zysku z działalności operacyjnej o 180 punktów bazowych, do poziomu 9,1% i wolny przepływ środków pieniężnych w wysokości 418 milionów euro.

 Dyrektor Generalny Philips Lighting – Eric Rondolat, z wizytą w Polsce

Dyrektor Generalny Philips Lighting – E...

Na przełomie listopada i grudnia Polskę odwiedził Eric Rondolat, który pełni funkcję Dyrektora Generalnego (CEO) firmy Philips Lighting. 2 grudnia Eric Rondolat spotkał się z dziennikarzami w zabytkowej hali targowej Koszyki w Warszawie, aby opowiedzieć o planach firmy, przyszłości branży oświetleniowej i zaprezentować wynik dwuletniej współpracy Philips Lighting z inwestorem odbudowy tego historycznego obiektu.

Patent na sterowanie strumieniem świetlnym

Patent na sterowanie strumieniem świetln...

Spółka Apanet Green System uzyskała ochronę patentową na sposób oraz układ do sterowania strumieniem świetlnym przy wykorzystaniu stateczników elektronicznych oraz zasilaczy LED – w zależności od źródła światła.

110 lat marki Osram – od żarówki do inteligentnego oświetlenia

110 lat marki Osram – od żarówki do inte...

W 2016 r. marka Osram obchodzi swój jubileusz. W ciągu 110 lat istnienia udało się jej pokazać różne oblicza światła – od tradycyjnych źródeł światła, poprzez lampy wyładowcze i LED, aż po światło laserowe i podczerwone. Dziś Osram jest już nie tylko producentem, lecz także kompleksowym dostawcą technologii oświetleniowych. Jubileusz firmy zbiegł się z istotnymi zmianami organizacyjnymi, jakie zaszły w spółce

Silvair pozyskał 12 mln USD na rozwój

Silvair pozyskał 12 mln USD na rozwój

Krakowski start-up Silvair, działający w branży inteligentnego oświetlenia, zamknął pierwszą rundę finansowania, pozyskując od inwestorów łączną kwotę 12 milionów dolarów. Fundusze te przeznaczone zostaną na dalszy rozwój pionierskiej platformy smart lighting oraz wzmocnienie międzynarodowych działań w zakresie marketingu oraz obsługi klienta.