Polska na świetlanej mapie Europy
Polska, pomimo odczuwalnego kryzysu wciąż może być atrakcyjnym celem ekspansji zagranicznych firm. Nie bez znaczenia jest odblokowanie przez Komisję Europejską środków z Krajowego Planu Odbudowy, w ramach których Polska otrzyma ponad 340 mld zł (76 mld EUR) z polityki spójności na lata 2021-2027. Jest to największy budżet polityki spójności spośród krajów Unii Europejskiej. Środki zostały podzielone między programy krajowe i regionalne.
Choć Polska gospodarka spowolniła w ostatnim czasie to przewidywane jest odbicie w następnych latach.
– Polska cały czas pozostaje jednym z kluczowych rynków w Unii Europejskiej i przyciąga coraz większą uwagę zagranicznych firm. Mimo wyzwań, polski sektor oświetleniowy dynamicznie się rozwija, co dostrzegają marki z całej Europy. Branżowe wydarzenia, takie jak Targi Światło, stwarzają doskonałe warunki do nawiązywania relacji biznesowych i poznawania innowacyjnych rozwiązań oraz produktów. – komentuje Kamilla Walicka, organizatorka Międzynarodowych Targów Światło 2025, gromadzących każdego roku producentów, dystrybutorów i klientów z całego regionu.
Branża oświetleniowa patrzy z nadzieją w przyszłość
Budynki mieszkalne, obiekty komercyjne, rozbudowa dróg, modernizacja istniejących obiektów – wszystkie te inwestycje wymagają nowoczesnych systemów oświetleniowych. Nie bez znaczenia pozostaje również intensywny rozwój budownictwa zrównoważonego i efektywnego energetycznie.
Zaawansowane technologicznie, energooszczędne systemy oświetleniowe to ważna część oferty prezentowanej przez europejskie firmy na Targach Światło, ale także temat podejmowany podczas towarzyszących wydarzeniu dyskusji, paneli i debat w międzynarodowym środowisku eksperckim. W roku 2025 w panelach dyskusyjnych wezmą udział międzynarodowi eksperci, m. in Roger Narboni – francuski projektant, który wprowadził pojęcie „Urbanistyki Świetlnej” i Niko Gentile – adiunkt na Uniwersytecie w Lund, autor książki „Daylight and Lighting under Nordic Sky”.
– W rozmowach z producentami, dystrybutorami i klientami z Europy wyraźnie słychać, że nasz region odgrywa kluczową rolę w ich planach ekspansji. Udział w takich wydarzeniach branżowych jak nasze, które zdobyły pozycję lidera w kraju, jest dla firm z Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Włoch istotnym krokiem w umacnianiu ich pozycji na rynku zarówno polskim, jak i europejskim. Targi stanowią nie tylko doskonałą okazję do szerokiej prezentacji produktów, ale również przestrzeń do dyskusji o przyszłości branży, wyzwaniach związanych z klimatem i budowania długofalowych relacji biznesowych – komentuje Kamilla Walicka.
Targi w liczbach
Targi Światło to coroczne wydarzenie stanowiące platformę wymiany wiedzy i doświadczenia wśród ekspertów z całego świata. Na 10 000 m2 powierzchni wystawienniczej co roku prezentuje się ponad 400 wystawców, m.in. z takich krajów jak Niemcy, Włochy, Holandia, Algieria, Hiszpania, Chiny czy Czechy. Na stoiskach goście mają możliwość zapoznania się z nowoczesnymi i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie oświetlenia. Wydarzenie dedykowane jest, m.in. architektom, projektantom, deweloperom, inwestorom, producentów, dystrybutorom, przedstawicielom władz samorządowych, zarządcom budynków i obiektów, osobom odpowiedzialnym za inwestycje przemysłowe czy transportowe oraz wszystkim specjalistom, poszukującym oświetlenia do specjalnych zastosowań. Targi Światło to połączenie nowoczesnych technologii i sztuki oraz wiedzy eksperckiej, w postaci szkoleń, warsztatów czy seminariów. Każdego roku wydarzenie odwiedza ponad 10.000 gości, z ponad 30 państw świata, a w szkoleniach, warsztatach i konferencjach uczestniczy ponad 1300 profesjonalistów.