Wydarzenia branżowe | Wydarzenia  (2020-06-08)   SIGNIFY

Od 2021 r. lider branży zrezygnuje z plastiku w opakowaniach produktów konsumenckich

Każdego roku do oceanów trafia osiem milionów ton plastiku, zabijając milion ptaków morskich i zagrażając wyginięciem setkom gatunków organizmów żyjących w morzach i oceanach. Zanieczyszczenie plastikiem stało się jednym z najpoważniejszych problemów środowiskowych, a konsumenci są coraz bardziej krytyczni w stosunku do opakowań produktów, które kupują.

 


Firma Signify aktywnie dąży do ograniczenia wpływu swoich produktów na środowisko naturalne. W ramach swojej polityki dotyczącej opakowań, obecnie używa papieru pochodzącego w 80% z recyklingu i już zaczęła wycofywać wszystkie tworzywa sztuczne z opakowań produktów konsumenckich, aby w 2021 r. osiągnąć cel i całkowicie wyeliminować plastik.
 
Rezygnując ze stosowania tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów konsumenckich, firma uniknie używania ponad 2 500 ton plastiku rocznie. Odpowiada to 125 mln butelek PET, które ułożone w rzędzie rozciągałyby się na odległość 8 000 km – w przybliżeniu równą trasie tam i z powrotem od Tromsø na północy Norwegii do Gibraltaru na południowym krańcu Półwyspu Iberyjskiego [1]. Co więcej nowe opakowania są mniejsze i lżejsze, co pozwala zredukować emisje dwutlenku węgla związane z transportem i zużywanymi materiałami o 6 000 ton – czyli tyle emisji CO2, ile rocznie pochłania 270 000 w pełni wyrośniętych drzew [2].
 
Odpady plastikowe mają bardzo negatywny wpływ na naszą planetę i jej bioróżnorodność, dlatego przyjmujemy rolę lidera i zaczynamy używać alternatywnych materiałów. Jest to słuszna decyzja, która spełnia rosnące oczekiwania naszych klientów – powiedział Eric Rondolat, dyrektor generalny Signify. – Niecierpliwie czekam na moment, w którym będziemy mogli ogłosić, że nie używamy już plastiku w naszych opakowaniach.

Polityka firmy wymaga, żeby opakowania zawierały średnio 80% papieru pochodzącego z recyklingu, a nowe surowce pochodziły z certyfikowanych źródeł odnawialnych. W przypadkach, w których nie da się zastosować materiałów papierowych, firma szuka innych alternatyw dla tworzyw sztucznych. Firma zaczęła już działania na rzecz wycofywania tworzyw sztucznych poprzez usunięcie plastikowych wkładek z opakowań lamp Hue. Wybrała też piankę papierową do pakowania niedawno wprowadzonego do sprzedaży produktu Philips Hue Play HDMI Sync Box. Blistry (opakowania formowane) będą stopniowo zastępowane papierowymi pudełkami w poszczególnych liniach produktów, zaczynając od źródeł światła LED w Europie w trzecim kwartale 2020, a w innych krajach od początku 2021 r.
Rozpoczęto już proces zastępowania plastikowych blistrów źródeł światła LED materiałami papierowymi w regionie Pacyfiku, gdzie zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie i spowodowała wzrost sprzedaży.
 
Kiedy zmieniliśmy opakowania w regionie Pacyfiku, klienci stwierdzili, że są one bardziej atrakcyjne i przyjazne środowisku – dodał Rondolat. – Zachęcam inne firmy, żeby dołączyły do nas w tej inicjatywie, chętnie podzielimy się naszymi doświadczeniami.
 
Wycofywanie tworzyw sztucznych, to kolejny sposób na bardziej ekologiczną działalność i następny kamień milowy w naszym programie zrównoważonego rozwoju Jaśniejsze życie, lepszy świat. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tegorocznych celów neutralności węglowej i osiągnęliśmy już neutralność węglową na 15 z naszych 19 rynków. W 2019 r. zostaliśmy po raz trzeci z rzędu uznani Liderem Branżowym w raporcie Dow Jones Sustainability Index.
 
 
[1] Na podstawie własnych obliczeń Signify z wykorzystaniem butelek PET o pojemności 0,5 litra
[2] Jedno drzewo może pochłaniać 22 kilogramy CO2 rocznie



Źródło: Signify
 

Treści powiązane:



Komentarze:


Advertisement