Trzeci kwartał 2024 [1]:
|
Firma Signify (Euronext: LIGHT), światowy lider w dziedzinie oświetlenia, ogłosiła wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku. Omawia je prezes Signify, Eric Rondolat:
- Zgodnie z oczekiwaniami, odnotowujemy sekwencyjny wzrost sprzedaży. Nasze zespoły skutecznie minimalizują wpływ spadku aktywności w sektorze konwencjonalnym i utrzymującego się spowolnienia na rynku chińskim, bez którego spadek sprzedaży w trzecim kwartale byłby ograniczony do -1,3%.
- W segmencie profesjonalnym zaobserwowaliśmy ożywienie sektora oświetleniowego dla rolnictwa i stały wzrost w oświetleniu zintegrowanym. Europejski kanał dystrybucji pozostawał słaby, szczególnie w Europie Wschodniej i Południowej. Działalność konsumencka przyniosła porównywalny wzrost sprzedaży o 2,6% z wyłączeniem Chin, odzwierciedlając ożywienie działalności we wszystkich innych regionach. Działalność OEM wykazała dwa kolejne kwartały wzrostu, napędzane stabilizacją poziomów zapasów u naszych klientów.
- Program redukcji kosztów przyniósł oczekiwane korzyści. Pomimo malejącego udziału działalności konwencjonalnej w EBITA, utrzymaliśmy stabilny wynik finansowy. Ponadto, w tym kwartale odnotowaliśmy wysokie wolne przepływy pieniężne, co wynika z nieustannej koncentracji na konwersji gotówki.
- Koncentrujemy się teraz na wynikach za czwarty kwartał i potwierdzamy prognozy dotyczące skorygowanej marży EBITA na dolnym końcu przedziału 10,0-10,5% oraz generowania wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 6-7% sprzedaży w 2024 roku.
- W miarę ograniczania działalności w segmencie konwencjonalnym, kontynuujemy inwestycje w oświetlenie zintegrowane i specjalistyczne. Stanowią one około 30% naszej działalności i zapewniają atrakcyjne możliwości rozwoju Signify w działalności profesjonalnej, konsumenckiej oraz OEM.
- Wyniki, które osiągamy w ostatnich latach umożliwiają nam ciągłe pozostawanie na pozycji lidera branży, podczas gdy wkracza ona w każdą nową fazę innowacji. Bardziej niż kiedykolwiek, uzupełniające się czynniki innowacji i zrównoważonego rozwoju znajdują się w centrum wszystkiego, co robimy, przyśpieszając wzrost, który tworzy długoterminową wartość dla wszystkich naszych interesariuszy.
Program „Jaśniejsze Życie, Lepszy świat 2025”
W trzecim kwartale roku firma kontynuowała realizację zobowiązań w ramach programu zrównoważonego rozwoju „Jaśniejsze Życie, Lepszy świat 2025”, które przyczyniają się do podwojenia jej pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo.
Dwukrotnie szybsze tempo realizacji porozumienia paryskiego
Signify jest na dobrej drodze do zmniejszenia emisji w całym łańcuchu wartości o 40% w stosunku do poziomu bazowego z 2019 roku – dwukrotnie szybciej niż wymaga tego porozumienie paryskie. Wynika to z wiodącej pozycji Signify w zakresie energooszczędnych i zintegrowanych rozwiązań oświetleniowych LED, które znacznie zmniejszają emisje w fazie użytkowania.
Podwojone przychody w obiegu zamkniętym
Przychody z działalności cyrkulacyjnej wzrosły do 36,7%, o 1,7% w porównaniu z poprzednim kwartałem i przekroczyły cel na 2025 rok, wynoszący 32%. Główny był wkład profesjonalnych opraw oświetleniowych w obu Amerykach.
Podwojenie przychodów w programie „Jaśniejsze Życie, Lepszy świat 2025”
Przychody w programie „Jaśniejsze Życie, Lepszy świat 2025” są obecnie na poziomie 31,1% – blisko osiągnięcia celu 32% w 2025 roku. Obejmuje to silny wkład produktów konsumenckich, głównie EyeComfort, które wspierają zdrowie i dobre samopoczucie.
Podwojenie odsetka kobiet na stanowiskach kierowniczych
Odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych utrzymał się na poziomie 29,3%, czyli poniżej celu na 2025 rok wynoszącego 34%. Firma kontynuuje wysiłki na rzecz zwiększenia ogólnej reprezentacji poprzez ukierunkowane praktyki zatrudniania na rzecz różnorodności na wszystkich szczeblach. W dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu silnych kanałów sukcesji i działaniach angażujących w celu ograniczenia odejść.
Perspektywy
Signify nadal oczekuje marży skorygowanego zysku EBITA w dolnej granicy przedziału 10,0-10,5% i generowania wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 6-7% sprzedaży.
[1] Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne miary i wskaźniki finansowe inne niż MSSF, takie jak porównywalny wzrost sprzedaży, EBITA, skorygowana EBITA i wolne przepływy pieniężne oraz powiązane wskaźniki, które nie są uznanymi miarami wyników finansowych lub płynności zgodnie z MSSF. Uzgodnienie tych miar finansowych innych niż MSSF z najbardziej bezpośrednio porównywalnymi miarami finansowymi MSSF znajduje się w Załączniku B, Uzgodnienie miar finansowych innych niż MSSF, w oryginalnej wersji informacji prasowej.
Treści powiązane:
- Od 2019 r. firma Signify zmniejszyła emisje gazów cieplarnianych o połowę
- Strategiczna współpraca dla zmniejszenia zapotrzebowania energetycznego budynków w Polsce
- Piaty raz z rzędu LUG z tytułem Spółki Świadomej Klimatycznie
- W Warszawie świeci już 40 000 opraw SAVA
- NIK o finasowaniu oświetlenia przestrzeni publicznej w wybranych gminach
- BNP Paribas Bank Polska zainwestuje w LED Labs S.A.