Wydarzenia branżowe | Wydarzenia  (2016-08-08)   PHILIPS

Wyniki Philips Lighting za drugi kwartał i pierwsze półrocze 2016 r.

W drugim kwartale 2016 r. firma Philips Lighting odnotowała stały wzrost operacyjnej rentowności i przepływów pieniężnych. Firma odnotowała siódmy z rzędu kwartał wzrostu operacyjnej rentowności oraz wolnych przepływów pieniężnych w drugim kwartale.
 
Kluczowe wydarzenia drugiego kwartału 2016 roku:
  • wzrost całkowitej sprzedaży technologii na bazie LED o 25%, co reprezentuje 53% całkowitej sprzedaży,
  • siódmy z rzędu kwartał corocznego wzrostu operacyjnej rentowności – skorygowana EBITA w wysokości 161 mln euro (Q2 2015:139 mln euro) – skorygowana marża EBITA w wysokości 9,3% (Q2 2015: 7,5%),
  • dochód netto w wysokości 57 mln Euro, obejmuje koszty separacji i opłaty licencyjnej marki, nie ma zastosowania do 2015 r.,
  • wolne przepływy pieniężne w wysokości 60 mln euro (Q2 2015: -82 mln euro).
 
Kluczowe wydarzenia pierwszego półrocza 2016 r.:
  • stały wzrost operacyjnej rentowności – skorygowana EBITA w wysokości 282 mln euro (HY 2015: 249 mln euro) – skorygowana marża EBITA w wysokości 8,2% (HY 2015: 7,0%),
  • dochód netto w wysokości 71 mln euro, obejmuje koszty separacji i opłaty licencyjnej marki, nie ma zastosowania do 2015 r.
 
Firma Philips Lighting osiągnęła zadowalające wyniki, notując siódmy z rzędu kwartał wzrostu operacyjnej rentowności oraz wolnych przepływów pieniężnych w drugim kwartale. Zgodnie z planem strategicznym wszystkie nasze działy osiągnęły wzrost, w porównaniu do zeszłego roku. Cieszę się widząc, że nasza strategia jest wprowadzana w życie z dobrymi efektami. Mimo spodziewanego spadku, rentowność działu lamp konwencjonalnych pozostaje na dobrej pozycji. Wzrost całkowitej sprzedaży technologii na bazie LED w trakcie kwartału wyniósł 25%. Wzrost w obszarze naszych systemów i usług był dwucyfrowy, u podstaw czego leżało rozszerzanie zasięgu naszego oświetlenia na Internet Rzeczy. W rezultacie nasze działania oparte na technologii LED stanowią obecnie ponad połowę całkowitej sprzedaży. Cieszymy się z tych wyników, ponieważ pokazują sukces implementacji naszej strategii. Nasz zespół pozostaje skupiony na podróży w trasie nieprzerwanego udoskonalania – powiedział Eric Rondolat, CEO.

Źródło: Philips Lighting
 

Komentarze: