Certyfikat programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” mają szansę uzyskać firmy, które terminowo wywiązują się ze zobowiązań wobec Skarbu Państwa, uczciwie i rzetelnie reklamują się, jednocześnie nie dyskredytując konkurencji, a ponadto stwarzają swoim pracownikom warunki sprzyjające zarówno efektywnej pracy, jak i rozwojowi zawodowemu, są wrażliwe na potrzeby środowiska lokalnego oraz aktywnie uczestniczą w przedsięwzięciach prospołecznych, a w prowadzonej działalności uwzględniają dbałość o środowisko naturalne.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” bazuje na rzetelnej, dwuetapowej weryfikacji firm. W pierwszym etapie przedsiębiorstwa wypełniają ankietę nt. swojej działalności. Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do drugiego etapu i odbywa się w nich audyt. Równocześnie prowadzone jest badanie opinii losowo wybranych kontrahentów. Wyniki audytu są umieszczane w raporcie, który razem z podsumowaniem badania wybranych kontrahentów otrzymuje Komisja Ogólnopolska. Decyzje ostateczne podejmuje Kapituła Programu, w skład której wchodzą przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, nauki, mediów, przedstawiciele władz samorządowych i doświadczeni przedsiębiorcy.
Źródło: Kanlux