Mecz, koncert, festiwal, konferencja – żadne z tych wydarzeń nie mogłoby się odbyć bez odpowiedniej oprawy. Kluczowym elementem każdej oprawy jest oświetlenie. Gra światłem to droga do stworzenia odpowiedniej, adekwatnej do konkretnego wydarzenia i niepowtarzalnej atmosfery. Gra światłem to sztuka. OSRAM to firma, która tę sztukę opanowała do perfekcji. Stadion Narodowy to miejsce, które do perfekcji dąży podczas organizacji każdego wydarzenia. Wspólny mianownik i dotychczasowa owocna współpraca przesądziły o tym, że obie marki od dziś są partnerami.
Partnerstwo z firmą OSRAM to potwierdzenie, że Stadion Narodowy w każdym aspekcie swojej działalności dąży do wykorzystywania najlepszych i sprawdzonych, rozwiązań. OSRAM odpowiada za oświetlenie najważniejszych miejsc i wydarzeń na świecie. Wśród nich stadion w Sao Paulo – jedna z aren piłkarskich Mistrzostw Świata w Brazylii, czy paryski Disneyland. OSRAM nie boi się wyzwań. Za takie z pewnością trzeba uznać oświetlenie Kaplicy Sykstyńskiej, Capital Gate w Abu Zabi oraz… rozświetlenie elewacji Stadionu Narodowego.
- Jesteśmy dumni, że mogliśmy zaprojektować oświetlenie Stadionu Narodowego. Jest bardzo nowoczesną realizacją, w której wykorzystaliśmy innowacyjne technologie. Energooszczędność i pełną elastyczność uzyskaliśmy dzięki zastosowaniu technologii LED. Możliwość tworzenia form świetlnych o dowolnych rozmiarach i kształtach, różnym natężeniu i barwach światła sprawiają, że jest to idealne narzędzie do podkreślania zarówno fasad obiektów jak i ich architektonicznych detali. Nasze rozwiązanie pozwoliło na przemianę statycznej bryły budynku w multimedialny ekran – mówi Janusz Mitko, dyrektor marketingu i strategii sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie OSRAM.
Potwierdzeniem zdanego egzaminu jest międzynarodowa nagroda Lighting Design Awards za oświetlenie elewacji Stadionu Narodowego. To jedyne miejsce w Polsce gdzie wykorzystano aż 1648 opraw Liner XB-36, z których każda wyposażona jest w 36 modułów LED dużej mocy. Świecące na biało lub czerwono oprawy mogą być dowolnie ściemniane lub rozjaśniane. – Założyliśmy, że rozświetlona fasada powinna „komunikować” się z widzami i przechodniami. Nowoczesny system sterowania, który również dostarczyła firma OSRAM, umożliwia kreowanie dynamicznych scenariuszy świetlnych, napisów, znaków graficznych i innych efektów podczas ważnych wydarzeń – dodaje Janusz Mitko z firmy OSRAM. To nie tylko efektowne, lecz także oszczędne rozwiązanie, które wpisuje się w strategię optymalizacji kosztów, realizowaną przez PL.2012+.
- Firmy, z których sprzętu czy usług już korzystamy i z których jakości nasi goście są zadowoleni, są dla nas zawsze pierwszymi partnerami do rozmowy o szerszym partnerstwie. Niezwykle ważna jest dla nas również wspólna wizja tego, co chcemy osiągać. Marka Stadionu Narodowego cały czas się rozwija. Wzmacnia. Dzięki temu możemy podpisywać coraz korzystniejsze umowy. To z kolei przekłada się na konkretny wynik finansowy. Silni partnerzy, tacy jak firma OSRAM, to jeszcze silniejszy Stadion Narodowy – zaznacza Tomasz Zahorski z PL.2012+.