Philips Lighting Poland w Pile to obecnie największy producent oświetlenia na rynku polskim. Na uwagę zasługuje także wzrost eksportu, co pozycjonuje firmę w czołówce największych eksporterów w Polsce. W latach 1991 – 2015 Philips Lighting poczynił inwestycje w modernizację zakładów produkcyjnych. Zmodernizowano i zwiększono produkcję, wdrożono wysokie standardy bezpieczeństwa i higieny pracy, stworzono działy rozwoju i logistyki a także zbudowano nowoczesny system informatyczny i logistyczny.
Philips Lighting Poland w Pile to nie tylko wielkie centrum produkcji, ale także dystrybucji dla Europy Centralnej, Niemiec, Austrii oraz krajów skandynawskich. Łącznie z Centrum Dystrybucji sprzęt oświetleniowy trafia do jednej trzeciej krajów Europy. Na terenie firmy działają także centra usług biznesowych w tym finansowych, IT oraz administracji personalnej.
– Jeśli chodzi o skalę, zasoby i kompetencje industrialne, Philips Lighting Poland w Pile jest wielką wartością całego koncernu. Jesteśmy postrzegani, jako eksperci w wielu kompetencjach produkcyjnych – np. wytwarzaniu szkła, świetlówek. Tak naprawdę to pracownicy pilskiego przedsiębiorstwa kształtują obecnie trendy w rozwoju tych technologii – powiedział Marek Huzarewicz, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Philips Lighting Poland.
– Kluczowe czynniki sukcesu naszego oddziału to zbudowanie kompetencji w obszarze badań i rozwoju opraw oświetleniowych, rozwinięcie technologii LED, zmiana kultury organizacji produkcji w oparciu o Lean Manufacturing, modernizacja zakładu umożliwiająca wzrost produkcji oraz zbudowanie ambitnego zespołu zdolnego wdrożyć strategię firmy w życie. Te elementy złożone w jedną całość przekładają się na wysoką jakość naszych produktów oraz terminowość ich dostarczenia do klienta. Od tego zależy nasza wspólna przyszłość i dalszy rozwój – skomentował Andrzej Malicki, Wiceprezes Zarządu Philips Lighting Poland, Dyrektor oddziału w Kętrzynie.
Historia Philips Lighting jest związana z historią światła. Ostatnie 25 lat to kolejne rewolucje oświetleniowe: przejście od światła żarowego do energooszczędnego, a następnie do technologii LED i inteligentnych systemów zarządzania oświetleniem w miastach, biurach, hotelach, centrach handlowych czy naszych domach.
Dzisiaj wybór między ON a OFF to zdecydowanie za mało. Oświetlenie spełnia nie tylko podstawową funkcję praktyczną, ale stanowi ważny impuls do kreowania otoczenia, w którym żyjemy i pracujemy oraz wpływa znacząco na nasze samopoczucie poprzez możliwość szybkiego tworzenia i dopasowania scen świetlnych do pory roku, dnia, nastroju, pracy czy odpoczynku.
– Nieustannie dążąc do stawiania świata w lepszym świetle staliśmy się pionierem rozwoju inteligentnych technologii i systemów oświetleniowych LED. A to, co jeszcze kilka lat temu wydawało się futurystyczną fantazją, dzisiaj jest już wdrażane na rynku. Wyjście poza samą funkcjonalność ON/OFF oznacza, że dostarczamy nie tylko światło, które pozwala widzieć, ale światło, które adresuje konkretne potrzeby odbiorów indywidualnych i przedsiębiorstw. Dodając do oświetlenia czynniki inteligencji, czytając dane, przesyłając je do odbiorców można optymalizować wiele procesów ważnych zarówno dla biznesu jak i konsumenta – mówi Bogdan Rogala, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy Philips Lighting Poland.
Systemy oświetleniowe LED Philips Lighting to szereg korzyści dla odbiorców. Pomagają efektywnie prowadzić biznes, tworzą wizerunek marek i miejsc w Polsce oraz na świecie. Philips Lighting kreuje przestrzeń publiczną poprzez wydobywanie zabytków z ciemności. Zdrowe oświetlenie stwarza odpowiednie warunki pracy w biurach, pomaga najemcom oraz pracownikom podwyższać komfort pracy i dbać o wzrok. Ogromne znaczenie ma oszczędność energii nawet do 70% oraz redukcja kosztów serwisu i utrzymania. Nie ma w Polsce regionu, województwa czy powiatu, w którym nie byłyby zainstalowane rozwiązania Philips Lighting. Szacujemy, że co trzecia oprawa drogowa w Polsce jest marki Philips!
Przez 25 lat obecności na polskim rynku Philips Lighting aktywnie angażuje się w liczne programy edukacyjne, ochrony środowiska oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, czego przykładem jest jedyny w swoim rodzaju pokój do przeprowadzania terapii światłem zaprojektowany z myślą o mieszkańcach Domu Pomocy Społecznej w Pile w ramach projektu Philips Gift of Light. Firma pomaga również wzmacniać lokalną oraz regionalną tożsamość poprzez wspieranie kluczowych inicjatyw miejskich takich jak Festiwal Światła w Łodzi czy Carnaval Sztukmistrzów w Lublinie.
O Philips Lighting
Firma Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT) jest globalnym liderem w zakresie produktów, systemów oraz usług oświetleniowych. Dostarcza innowacje, kóre zwiększają wartość biznesową i zapewniają bogate doświadczenia użytkowników, poprawiając jakość życia. Prowadzimy działalność na rynkach profesjonalnych i konsumenckich, gdzie jesteśmy liderem w wykorzystywaniu Internetu Rzeczy do całkowitej przemiany domów, budynków i przestrzeni miejskich. W 2015 roku wartość naszej sprzedaży wyniosła 7,5 mld euro, a liczba pracowników na całym świecie osiągnęła prawie 36.000 osób w ponad 70 krajach.
Źródło: Philips Lighting