Platforma merXu została stworzona, żeby ułatwić handel B2B w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa ona obecnie w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie i w Estonii. We wszystkich tych krajach dostępna jest w lokalnych wersjach językowych oraz po angielsku. Można na niej znaleźć produkty z kategorii przemysłowych i okołobudowlanych, takich jak bezpieczeństwo, budownictwo, chemia i metalurgia, elektrotechnika i oświetlenie, maszyny i motoryzacja, narzędzia, ogrzewanie i hydraulika, a także wyposażenie biur i przedsiębiorstw. merXu.com dedykowana jest więc przede wszystkim producentom, hurtownikom i dystrybutorom towarów z tych kategorii, jak również generalnym wykonawcom i podwykonawcom z branży budowlanej, deweloperom, firmom instalacyjnym, hurtowniom, sklepom detalicznym poszukującym dostawców czy firmom produkcyjnym kupującym produkty i materiały na potrzeby utrzymania ruchu lub inwestycji. merXu oferuje prosty i przejrzysty interfejs, kojarzący się z platformami dla konsumentów, ale ma jednocześnie szereg funkcjonalności dostosowanych typowo do potrzeb firm i specyfiki rynku B2B.
Bezpieczne środowisko dla prowadzenia transakcji
Dzięki platformie sprzedający będą mieli okazję pozyskiwać nowych klientów na rynkach lokalnych i międzynarodowych. Pozyskiwanie nowych, zweryfikowanych kupujących to jedno z podstawowych zadań merXu. Kupującym zaś platforma zapewni dostęp do szerokiego grona sprawdzonych dostawców, ułatwi ich weryfikację i dzięki temu usprawni proces zakupowy. W konsekwencji merXu ułatwi i przyspieszy codzienne operacje przedsiębiorstw, przede wszystkim działów zakupów i sprzedaży.
Na merxu.com mogą rejestrować się wyłącznie firmy – nie ma takiej możliwości dla osób fizycznych. Podczas rejestracji należy podać dane przedsiębiorstwa, m.in. nazwę, NIP lub REGON i dane kontaktowe. Na tym etapie każda firma poddawana jest weryfikacji, aby zapewnić sprzedającym i kupującym maksymalne bezpieczeństwo. Platforma mocno stawia też na transparentność – obie strony transakcji zawsze mają pełną wiedzę na temat tego, z kim dokonują operacji i mogą się ze sobą na bieżąco kontaktować poprzez platformę.
W ramach jednego konta firma może realizować swoje zadania sprzedażowe i zakupowe. Administrator konta może zapraszać pracowników swojego przedsiębiorstwa, którzy na merXu w ramach jednego firmowego panelu mogą mieć różne uprawnienia i wykonywać różne funkcje i zadania.
Przykładowo, jeśli firma ma wydzielony dział księgowy, który odpowiada za płatności faktur, istnieje możliwość nadania uprawnień do akceptowania faktur tylko pracownikom tego działu.
Sprawniejsze zakupy i sprzedaż
Na merXu sprzedający wystawiają samodzielnie swoje katalogi produktów i oferty. Zespół wsparcia merXu udziela stosownej pomocy zarówno w zakresie technicznym, jak i biznesowym. Ważne jest, aby informacje o produktach oferowanych przez sprzedających zawierały ich parametry, które umożliwiają kupującym znalezienie i wybór odpowiedniej oferty.
Sprzedający mają możliwość wystawienia ofert w przedziałach cenowych, w których cena zależy od liczby zamawianych produktów. Dostawcy mają do wyboru 5 przedziałów cenowych, w których mogą zaprezentować swoją ofertę.
Na platformie merXu.com można handlować towarami zarówno w ilościach hurtowych, jak i pojedynczo. Dodatkowo kupujący mogą kierować zapytania ofertowe do konkretnego sprzedającego, jeśli ich wymagania wykraczają poza standardowe parametry oferty. Kupujący mogą też składać zapytania ofertowe w trybie otwartym, które są dostępne dla wszystkich sprzedających z danej kategorii.
Korzystając z merXu, firmy mogą w łatwy sposób porównać oferty dotyczące konkretnych produktów dostępnych na platformie u różnych dostawców. Pozwala to na wybór najkorzystniejszych ofert, a także optymalizowanie kosztów zakupów, co jest szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw realizujących duże, zbiorcze zamówienia.
Platforma zapewnia też możliwość indywidualnego ustalania cen i prowadzenia negocjacji miedzy kontrahentami.
Na merXu można handlować nie tylko gotowymi towarami, ale też wystawiać i kupować zindywidualizowane produkty. W przypadku zapotrzebowania na indywidualizację danego produktu, np. dodanie logotypu, zmianę wybranych parametrów – rozmiaru, koloru itp., przedsiębiorcy mogą kontaktować się między sobą i dokonywać indywidualnych ustaleń.
Platforma merxu oferuje różne funkcjonalności, ułatwiające kontakt pomiędzy firmami i nawiązywanie relacji – m.in. komunikator z opcją tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki przedsiębiorców. To istotne ułatwienie, ponieważ nie trzeba się obawiać bariery językowej, kontaktując się z przedsiębiorstwem z innego kraju.
Platforma jest dostępna pod adresem www.merxu.com. Korzystanie z niej jest bezpłatne – dotyczy to zarówno rejestracji, jak i realizowania transakcji.
Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem merXu:
Piotr Jaguś
e-mail: piotr.jagus@merxu.com
tel.: +48 534 607 894
Treści powiązane: