Wydarzenia branżowe | Wydarzenia  (2020-12-08)   Artykuł sponsorowany merXu

Platforma merXu.com – jak z niej korzystać?

Na uruchomionej niedawno platformie www.merXu.com, na której firmy mogą handlować pomiędzy sobą towarami przemysłowymi i okołobudowlanymi, znajdziemy już kilkadziesiąt tysięcy ofert dotyczących artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Warto przyjrzeć się temu marketplace’owi, który wielu polskim firmom może dać szansę na znaczne poszerzenie grona kontrahentów – nie tylko w Polsce, ale i za granicą. W tym artykule krótko przedstawiamy, jakie funkcjonalności pomocne dla prowadzenia biznesu wyróżniają merXu, a także jak sprzedawać i kupować na tej platformie.
 
Platforma merXu została stworzona, żeby ułatwić handel B2B w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa ona obecnie w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie i w Estonii. We wszystkich tych krajach dostępna jest w lokalnych wersjach językowych oraz po angielsku. Można na niej znaleźć produkty z kategorii przemysłowych i okołobudowlanych, takich jak bezpieczeństwo, budownictwo, chemia i metalurgia, elektrotechnika i oświetlenie, maszyny i motoryzacja, narzędzia, ogrzewanie i hydraulika, a także wyposażenie biur i przedsiębiorstw. merXu.com dedykowana jest więc przede wszystkim producentom, hurtownikom i dystrybutorom towarów z tych kategorii, jak również generalnym wykonawcom i podwykonawcom z branży budowlanej, deweloperom, firmom instalacyjnym, hurtowniom, sklepom detalicznym poszukującym dostawców czy firmom produkcyjnym kupującym produkty i materiały na potrzeby utrzymania ruchu lub inwestycji. merXu oferuje prosty i przejrzysty interfejs, kojarzący się z platformami dla konsumentów, ale ma jednocześnie szereg funkcjonalności dostosowanych typowo do potrzeb firm i specyfiki rynku B2B.
 
 
Bezpieczne środowisko dla prowadzenia transakcji
 
Dzięki platformie sprzedający będą mieli okazję pozyskiwać nowych klientów na rynkach lokalnych i międzynarodowych. Pozyskiwanie nowych, zweryfikowanych kupujących to jedno z podstawowych zadań merXu. Kupującym zaś platforma zapewni dostęp do szerokiego grona sprawdzonych dostawców, ułatwi ich weryfikację i dzięki temu usprawni proces zakupowy. W konsekwencji merXu ułatwi i przyspieszy codzienne operacje przedsiębiorstw, przede wszystkim działów zakupów i sprzedaży.
 
Na merxu.com mogą rejestrować się wyłącznie firmy – nie ma takiej możliwości dla osób fizycznych. Podczas rejestracji należy podać dane przedsiębiorstwa, m.in. nazwę, NIP lub REGON i dane kontaktowe. Na tym etapie każda firma poddawana jest weryfikacji, aby zapewnić sprzedającym i kupującym maksymalne bezpieczeństwo. Platforma mocno stawia też na transparentność – obie strony transakcji zawsze mają pełną wiedzę na temat tego, z kim dokonują operacji i mogą się ze sobą na bieżąco kontaktować poprzez platformę.

 


W ramach jednego konta firma może realizować swoje zadania sprzedażowe i zakupowe. Administrator konta może zapraszać pracowników swojego przedsiębiorstwa, którzy na merXu w ramach jednego firmowego panelu mogą mieć różne uprawnienia i wykonywać różne funkcje i zadania.
 
Przykładowo, jeśli firma ma wydzielony dział księgowy, który odpowiada za płatności faktur, istnieje możliwość nadania uprawnień do akceptowania faktur tylko pracownikom tego działu.
 
 
Sprawniejsze zakupy i sprzedaż
 
Na merXu sprzedający wystawiają samodzielnie swoje katalogi produktów i oferty. Zespół wsparcia merXu  udziela stosownej pomocy zarówno w zakresie technicznym, jak i biznesowym. Ważne jest, aby informacje o produktach oferowanych przez sprzedających zawierały ich parametry, które umożliwiają kupującym znalezienie i wybór odpowiedniej oferty.
 
Sprzedający mają możliwość wystawienia  ofert w przedziałach cenowych, w których cena zależy od liczby zamawianych  produktów.  Dostawcy mają do wyboru 5 przedziałów cenowych, w których mogą zaprezentować swoją ofertę.

 


Na platformie merXu.com można handlować towarami zarówno w ilościach hurtowych, jak i pojedynczo. Dodatkowo kupujący mogą kierować zapytania ofertowe do konkretnego sprzedającego, jeśli ich wymagania wykraczają poza standardowe parametry oferty. Kupujący mogą też składać zapytania ofertowe w trybie otwartym, które są dostępne dla wszystkich sprzedających z danej kategorii.
 
Korzystając z merXu, firmy mogą w łatwy sposób porównać oferty dotyczące konkretnych produktów dostępnych na platformie u różnych dostawców. Pozwala to na wybór najkorzystniejszych ofert, a także optymalizowanie kosztów zakupów, co jest szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw realizujących duże, zbiorcze zamówienia.
 
Platforma zapewnia też możliwość indywidualnego ustalania cen i prowadzenia negocjacji miedzy kontrahentami.

 


Na merXu można handlować nie tylko gotowymi towarami, ale też wystawiać i kupować zindywidualizowane produkty. W przypadku zapotrzebowania na indywidualizację danego produktu, np. dodanie logotypu, zmianę wybranych parametrów – rozmiaru, koloru itp., przedsiębiorcy mogą kontaktować się między sobą i dokonywać indywidualnych ustaleń.

Platforma merxu oferuje różne funkcjonalności, ułatwiające kontakt pomiędzy firmami i nawiązywanie relacji – m.in. komunikator z opcją tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki przedsiębiorców. To istotne ułatwienie, ponieważ nie trzeba się obawiać bariery językowej, kontaktując się z przedsiębiorstwem z innego kraju.

Platforma jest dostępna pod adresem www.merxu.com. Korzystanie z niej jest bezpłatne – dotyczy to zarówno rejestracji, jak i realizowania transakcji.


Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem merXu:
Piotr Jaguś
e-mail: piotr.jagus@merxu.com
tel.: +48 534 607 894
 

Treści powiązane:



Komentarze: