Showroom Philips, otwarty 15 września 2015 r. w postindustrialnej przestrzeni przy ul. Duchnickiej 3 w Warszawie, jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem Philipsa w Polsce. Na 200 m² powstało unikatowe miejsce, które łączy wzornictwo, specjalistyczną wiedzę i technologiczny know-how oraz innowacje Philips LED. Dzięki zestawieniu tak różnych perspektyw odwiedzający miejsce będą mogli nie tylko zobaczyć światło, ale też odczuwać je i rozumieć.
- Światło jest niezbędne do życia. Definiuje przestrzeń, w której przebywamy. Ma także bardzo osobisty wymiar - współgra z naszą energią, integruje ludzi i wpływa na samopoczucie. Na tym polega prawdziwa moc i urok światła. Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie będzie można tego doświadczać każdego dnia; miejsce, w którym światło mówi „dzień dobry” – tak o genezie nowego miejsca na mapie światła mówi Bogdan Rogala, wiceprezes zarządu Philips Lighting Poland.
W jednym miejscu zgromadzone zostały lampy nagrodzone i wyróżnione na najważniejszych konkursach branżowych, takich jak: iF DESIGN AWARD, Red Dot Awards czy Compasso d’Oro. Wśród prezentowanych produktów odnaleźć można kolekcje marki Philips, widowiskowe modele włoskiej pracowni Luceplan i minimalistyczne projekty belgijskiego Modulara. Przedstawione zostały także możliwości tworzenia przestrzeni z wykorzystaniem energooszczędnych rozwiązań LED. Zapewniają one większą swobodę projektantom i idealnie dopasowują do potrzeb użytkowników. W showroom zainstalowane zostały m.in. multimedialne panele Luminous Textile, modułowa struktura Synapse i dosłownie – lampy bez żarówek, czyli LED zintegrowany z oprawą.
Przestrzeń została podzielona na strefy inscenizujące domowe pomieszczenia: kuchnię i jadalnię, łazienkę, na antresoli salon, sypialnię i kącik dziecięcy. W tak zaaranżowanej przestrzeni goście będą mogli oglądać lampy i systemy oświetleniowe, które odpowiadają na potrzeby estetyczne i praktyczne – nadają pomieszczeniom pożądanego charakteru. Dekorują, ale także spełniają funkcjonalne role. Wiele rozwiązań jest zapowiedzią „domu przyszłości”, w którym inteligentne rozwiązania łączą się z pięknym wzornictwem. W Showroom Philips będzie można doświadczyć „piękna interaktywnego”, którym możemy sami sterować i które odpowiada na nasze potrzeby oraz upodobania. Takiej interakcji ze światłem będzie można doświadczyć wykorzystując Philips HUE, pierwszy inteligentny system oświetlenia domowego.
Showroom Philips został pomyślany jako miejsce inspiracji zarówno dla architektów, jak i konsumentów poszukujących pełnego portfolio rozwiązań oświetleniowych. Kompleksowa oferta zapewnia odbiorcom swobodę działania. Architekci docenią możliwość dopasowania do projektu takich rozwiązań, które nie będą ich ograniczały, konsumenci – urozmaicony wybór, porady stylistyczne, podpowiedzi jak optymalnie zaaranżować światło w domu.
- Chcemy wypełnić lukę polegającą na braku działań edukacyjnych dotyczących światła w Polsce. Zarówno w zakresie potencjału dekoracyjnego, jakie daje oświetlenie, jak i umiejętności doboru odpowiednich parametrów świetlnych do indywidualnych potrzeb – mówi architekt wnętrz Agata Smolich, gospodarz Showroom Philips.
Przy ul. Duchnickiej 3 odbywać się będą cykliczne wydarzenia dla architektów, jak również spotkania edukacyjne dla wszystkich osób zainteresowanych wzornictwem i możliwościami kreowania przestrzeni za pomocą światła.
Źródło: Philips