Kluczowe wydarzenia drugiego kwartału 2016 roku:
- wzrost całkowitej sprzedaży technologii na bazie LED o 25%, co reprezentuje 53% całkowitej sprzedaży,
- siódmy z rzędu kwartał corocznego wzrostu operacyjnej rentowności – skorygowana EBITA w wysokości 161 mln euro (Q2 2015:139 mln euro) – skorygowana marża EBITA w wysokości 9,3% (Q2 2015: 7,5%),
- dochód netto w wysokości 57 mln Euro, obejmuje koszty separacji i opłaty licencyjnej marki, nie ma zastosowania do 2015 r.,
- wolne przepływy pieniężne w wysokości 60 mln euro (Q2 2015: -82 mln euro).
Kluczowe wydarzenia pierwszego półrocza 2016 r.:
- stały wzrost operacyjnej rentowności – skorygowana EBITA w wysokości 282 mln euro (HY 2015: 249 mln euro) – skorygowana marża EBITA w wysokości 8,2% (HY 2015: 7,0%),
- dochód netto w wysokości 71 mln euro, obejmuje koszty separacji i opłaty licencyjnej marki, nie ma zastosowania do 2015 r.
– Firma Philips Lighting osiągnęła zadowalające wyniki, notując siódmy z rzędu kwartał wzrostu operacyjnej rentowności oraz wolnych przepływów pieniężnych w drugim kwartale. Zgodnie z planem strategicznym wszystkie nasze działy osiągnęły wzrost, w porównaniu do zeszłego roku. Cieszę się widząc, że nasza strategia jest wprowadzana w życie z dobrymi efektami. Mimo spodziewanego spadku, rentowność działu lamp konwencjonalnych pozostaje na dobrej pozycji. Wzrost całkowitej sprzedaży technologii na bazie LED w trakcie kwartału wyniósł 25%. Wzrost w obszarze naszych systemów i usług był dwucyfrowy, u podstaw czego leżało rozszerzanie zasięgu naszego oświetlenia na Internet Rzeczy. W rezultacie nasze działania oparte na technologii LED stanowią obecnie ponad połowę całkowitej sprzedaży. Cieszymy się z tych wyników, ponieważ pokazują sukces implementacji naszej strategii. Nasz zespół pozostaje skupiony na podróży w trasie nieprzerwanego udoskonalania – powiedział Eric Rondolat, CEO.
Źródło: Philips Lighting