Podczas targów aż 2714 wystawców (2016: 2626*) z 55 krajów przedstawiło swoje najnowsze produkty. Do frankfurckiego centrum targowo-wystawienniczego dotarło łącznie ponad 220 000 odwiedzających z branży (2016: 216 610*) ze 177 krajów, aby odkryć najnowsze produkty, rozwiązania i trendy oferowane w dziedzinie oświetlenia, elektroniki i automatyki domowej i budowlanej.
– W ciągu sześciu dni trwania Light + Building zaprezentowano mnóstwo innowacji. Wszyscy zaangażowani – wystawcy, partnerzy i goście – byli zachwyceni targami i te pozytywny odczucia były powszechne we wszystkich halach. Ożywienie w branży trwa nadal – powiedział Wolfgang Marzin, prezes i dyrektor generalny Messe Frankfurt, podsumowując targi.
Ponownie wzrósł udział społeczności międzynarodowej w porównaniu z poprzednią edycją targów: 70 procent wystawców (2016: 67 procent) i 52 procent odwiedzających (2016: 49 procent) pochodziło spoza Niemiec. Po obywatelach Niemiec największe grupy odwiedzających pochodziły z Chin, Włoch, Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Belgii. Duże wzrosty liczby odwiedzających odnotowano z krajów takich jak Federacja Rosyjska, Indie, Finlandia, Korea i Ukraina. Nastąpił również znaczny wzrost liczby uczestników z Kazachstanu, Angoli i Namibii.
Wszyscy uczestnicy przyznali targom najwyższą ocenę za jakość. Ogólny poziom zadowolenia był bardzo wysoki i osiągnął wartość ponad 80 procent. 90 procent wystawców stwierdziło, że uważa perspektywy gospodarcze za dobre. W przypadku niemieckich wystawców, aż 94 procent odpowiedziało, że najbliższa przyszłość rysuje się jasno. Po stronie odwiedzających ogólny poziom zadowolenia okazał się jeszcze wyższy i po raz kolejny osiągnął 97 procent.
Źródło: Frankfurt Messe
Treści powiązane: