Technologie firmy OSRAM są również zastosowane w Eurowizyjnej Wiosce, w strefie stworzonej specjalnie dla fanów konkursu. Codziennie, przez cały tydzień, aż 20 000 fanów na placu ratuszowym w Wiedniu może usłyszeć i zobaczyć reprezentantów z różnych państw podczas zmagań eliminacyjnych, obserwować konkurs finałowy na żywo, a także udzielać wsparcia poszczególnym artystom, oddając swoje głosy. Specjalna aplikacja współpracująca z inteligentnym systemem oświetleniowym OSRAM Lightify uatrakcyjnia proces głosowania. - Fani zgromadzeni na placu mogą podziwiać zapierające dech w piersi różnorodne, kolorowe animacje Lightify zmieniające się w zależności od wyników głosowania, dzięki czemu to wielkie wydarzenie zyskuje dodatkowy wymiar – wyjaśnia Timon Rupp z firmy OSRAM, odpowiedzialny za system Lightify.
Firma OSRAM wraz z Clay Paky jest czołowym dostawcą rozwiązań oświetleniowych stosowanych podczas dużych imprez rozrywkowych. W przypadku Eurowizji, udało się wykorzystać także innowacyjny system oświetleniowy Lightify, pozwalający na wykorzystywanie szerokich możliwości sterowania oświetleniem w domu przy pomocy aplikacji w smartfonie lub tablecie.
60. Konkurs Piosenki Eurowizji 2015 odbywa się w Wiedniu w dniach 19-23 maja. Finał konkursu odbędzie się 23 maja o godzinie 21.00.
Źródło: Osram