Oświetlenie profesjonalne | wnętrza handlowe  (2015-10-29)   M. Kołakowski (LIGHTING.PL)

Oświetlenie w handlu cz. 1 – Światło wspomaga sprzedaż

Silna konkurencja i stała walka o klienta prowadzona zwłaszcza przez  sieci sprzedaży detalicznej i wielkie centra handlowe wymaga od nich ciągłego nadążania za potrzebami i upodobaniami klientów. W wielkiej lub mniejszej skali dotyczy to zarówno wielkopowierzchniowych supermarketów spożywczych i budowlanych, jak i sieciowych sklepów i ekskluzywnych butików odzieżowych.


Klienci stają się coraz bardziej wymagający, chcą dokonywać zakupów w sklepach o wysokim standardzie funkcjonalnym i estetycznym, a w przypadku centrów handlowych także o  bogatej ofercie towarzyszącej. Współczesne obiekty handlowe muszą przyciągać coraz bardziej wybrednych klientów rozwiązaniami, które sprawiają, że zakupy stają się przyjemnością, a nie tylko koniecznością. Dlatego właściciele obiektów handlowych, dla utrzymania silnej pozycji rynkowej, muszą patrzeć w przyszłość i dostosowywać swoje sklepy do potrzeb klientów dbając równocześnie o minimalizację kosztów utrzymania obiektów. Wśród ważnych czynników, na które inwestorzy i zarządcy nowoczesnych obiektów handlowych kładą silny nacisk przy planach budowy lub modernizacji, niezwykle istotne jest oświetlenie.

 


Światło inspiruje do zakupów
Światło silnie wpływa na nasze samopoczucie i emocje. Daje ludziom energię i pobudza do działania. Zapewnia orientację w przestrzeni i percepcję otoczenia. Dlatego oświetlenie może odgrywać kluczową rolę w tworzeniu dobrej atmosfery decydującej o postrzeganiu wnętrz handlowych. Co więcej, światło może być narzędziem przekazywania informacji. Dzięki umiejętnemu oświetleniu powierzchni handlowych możliwe jest stymulowanie zachowań kupujących. Połączeniu wiedzy o wpływie światła na człowieka i dostępnych obecnie rozwiązań oświetleniowych pozwala  tworzyć w obiektach handlowych atmosferę komfortu, która sprawia, że klienci czują się zrelaksowani, a to inspiruje ich do zakupów. Umiejętnie zastosowane światło może silnie stymulować podejmowanie decyzji zakupowych. Oryginalne rozwiązania oświetleniowe sklepów pomagają także tworzyć i wzmacniać wizerunek marki.

 
Nowoczesne oświetlenie obniża koszty
Równocześnie przy zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, oświetlenie pozwala na bardzo znaczne oszczędności energii elektrycznej, które obniżają koszty eksploatacji obiektów i ograniczają ich negatywny wpływ na środowisko. Dzięki nowoczesnym systemom sterowania współczesne oświetlenie wnętrz handlowych może być też łatwo dostosowywane do pory dnia lub zmian aranżacji sklepowych.


Autor: Marek Kołakowski (LIGHTING.PL)

Treści powiązane:



Komentarze:


Katalogi

Katalog firm PL Katalog importerów  Katalog stron WWW

Archiwum informacji

Archiwum newsów

Forum dyskusyjne

Forum dyskusyjne wortalu LIGHTING.PL

Giełda pracy

Giełda pracy

Targi, konferencje

Targi, konferencje

Najciekawsze artykuły - oświetlenie profesjonalne

Oświetlenie placówek służby zdrowia

Oświetlenie placówek służby zdrowia

Na całym świecie liczba osób wymagających opieki zdrowotnej stale rożnie. W większości krajów europejskich zachodzą zmiany demograficzne polegające na starzeniu się społeczeństw. W najbliższych latach liczba pacjentów placówek służby zdrowia i ludzi w podeszłym wieku wymagających zorganizowanej opieki będzie rosła coraz bardziej. W ślad za tym będą też rosły potrzeby i wymagania stawiane placówkom opieki medycznej.

Inteligentne systemy oświetlanie ulic

Inteligentne systemy oświetlanie ulic

Ostatnie lata przynoszą dynamiczny rozwój techniki LED w zakresie systemów oświetlenia ulicznego. Instalacje oświetlenia ulicznego LED mogą być łatwo sterowane. Takie sterowanie może obejmować całe grupy lub nawet poszczególne indywidualne oprawy, które można załączać lub wyłączać o zadanej porze, przyciemniać w dowolnym stopniu w zadanych porach i kontrolować stan poszczególnych urządzeń.

Inteligentne miasta są coraz bliżej

Inteligentne miasta są coraz bliżej

Philips Lighting stworzył za pomocą wirtualnej rzeczywistości zapowiedź tego, jak w 2030 roku mogłoby wyglądać miejskie życie. Podczas światowego kongresu Smart Cities Expo w Barcelonie, Philips Lighting Research podzielił się swoją wizją na temat tego, jak w ciągu nadchodzącego dziesięciolecia systemy kompleksowego zarządzania światłem odegrają kluczową rolę w tworzeniu inteligentnych miast.

Human Centric Lighting - oświetlenie zgodne z potrzebami człowieka

Human Centric Lighting - oświetlenie zgo...

Technologie sztucznego oświetlania wnętrz wciąż się rozwijają. Z jednej strony wzrasta wydajność energetyczna oświetlenia, a sposoby stosowania i kontrolowania światła na powierzchniach pracy wzrokowej są ulepszane. Z drugiej, dzięki wielu badaniom naukowym, za pomocą światła sztucznego aktywnie wpływamy na emocje, samopoczucie i produktywność pracy osób przebywających w oświetlanych wnętrzach.

Światło znakiem hotelowej marki

Światło znakiem hotelowej marki

Ludzie podróżujący po świecie w celach turystycznych lub biznesowych zatrzymują się w hotelach, od których oczekują atmosfery przytulnego domu lub luksusowego miejsca pracy. Hotele stosują różnorodne środki, aby przyciągnąć gości do siebie. Niepowtarzalną szansę wykreowania atmosfery potwierdzającej oferowany luksus może stać się światło. Oświetlenie może stanowić rozpoznawalny znak hotelowej marki.

Oświetlenie a BHP w biurach, przemyśle i handlu

Oświetlenie a BHP w biurach, przemyśle i...

Oświetlenie jest jednym z kluczowych czynników mających wpływ na bezpieczeństwo pracy. Choć dokładne wymogi względem jego parametrów są uzależnione od specyfiki zadań wykonywanych w zakładzie, istnieją również zalecenia ogólne, wspólne dla wielu rodzajów stanowisk pracy.

OŚWIETLANIE OBIEKTÓW