Głównym założeniem projektu oświetleniowego było dostarczenie wysokiej jakości energooszczędnego oświetlenia, które zapewni odpowiedni poziom bezpieczeństwa i komfortu użytkowników metra. Jednocześnie, design dostarczonych opraw miał umożliwić zachowanie architektonicznej wizji obiektu. Aby zrealizować ten cel, firma LUG zaprojektowała nową serię opraw oświetleniowych o nazwie MALLARD.
Pierwsze projekty budowy metra w Warszawie powstały już w 1927 r., jednak dopiero w 1995 r. uruchomiono jego pierwszą linię. Dziś, wzdłuż 23 kilometrowej pierwszej linii metra położonych jest 21 stacji, które obsługują łącznie ok. 150 mln pasażerów rocznie. W 2010 r. władze Warszawy ogłosiły rozpoczęcie prac nad budową drugiej linii metra, która docelowo ma mieć 27 stacji na odcinku o długości 31 km.
Centralny odcinek drugiej linii metra w Warszawie został oddany do użytku w marcu 2015 r. Ma on długość ok. 6 km i znajduje się na nim 7 stacji. Prace budowlane zostały wykonane przez konsorcjum trzech firm (włoskiej, tureckiej i polskiej). Wartość inwestycji wyniosła ponad 1 mld Euro.
Funkcjonujące stacje drugiej linii metra położone są na głębokości 13-23 m. Do budowy centralnego odcinka wykorzystano 463 000 m³ betonu i 48 000 ton stali. 600 metrowy fragment centralnego odcinka przebiega w tunelu pod Wisłą. Pasażerów obecnie podróżujących drugą linią metra obsługuje 20 pociągów Siemens Inspiro.
Źródło: LUG