Oświetlenie profesjonalne | wnętrza użytkowe inne  (2018-08-22)   SIGNIFY

Hotel zdefiniowany na nowo w dobie Internetu Rzeczy

Dzięki systemowi zarządzania pokojem hotelowym Interact Hospitality firmy Signify jesteśmy o krok bliżej inteligentnego hotelu przyszłości. System ten umożliwia dostosowanie oświetlenia, temperatury i składanie zamówień kierowanych do obsługi poprzez naciśnięcie jednego przycisku. Pozwala on również zorientować się personelowi, czy pokój jest zajęty, dostarczać przydatne informacje, a także szybciej reagować na prośby gości.

Dzięki temu optymalizuje on funkcjonowanie hotelu i oszczędza energię, a odwiedzającym umila pobyt. Lokalizacja pierwszej komercyjnej implementacji tego inteligentnego systemu to składający się z 1261 pokojów hotel Swissôtel The Stamford w Singapurze.

 

Czujniki ruchu włączają światło automatycznie po wykryciu, że w pokoju ktoś się znajduje
 

Inteligentne zarządzanie hotelem
 
Wyobraź sobie pokój hotelowy, w którym obsługa nigdy nie zakłóci niepotrzebnie twojego czasu. Pokój, do obsługi którego nie potrzebujesz specjalnego pilota – światła włączają się automatycznie, kiedy wchodzisz, gasną, gdy wychodzisz, jednocześnie wyłączając HVAC i inne systemy, aby oszczędzać energię. Inteligentny pokój, który pamięta, jakie są twoje preferencje i wie, czy w nim jesteś. Wszystko to staje się możliwe dzięki Interact Hospitality, oprogramowaniu zaprojektowanemu z myślą o Internecie Rzeczy.
 
Interact Hospitality to również korzyść dla menadżerów hoteli. Dzięki integracji oświetlenia, czujników i systemów HVAC, system umożliwia zarządzanie całym obiektem przy pomocy jednego kontrolera.
 
Otwarty interfejs programowania aplikacji (API) daje możliwość połączenia z różnymi systemami hotelowymi, dzięki czemu informacje mogą być przekazywane w czasie rzeczywistym do każdego – od działu pokojówek, aż po inżynierów systemu. Dzięki temu hotel działa bardziej wydajnie.
 
Jedną z kluczowych korzyści operacyjnych Interact Hospitality jest oszczędność energii. W gorącym klimacie systemy HVAC często zużywają ponad połowę mocy wykorzystywanej przez cały hotel. Dzięki czujnikom obecności znajdującym się w pokojach i informacjom z systemów zarządzania obiektem, Interact Hospitality może automatycznie wyłączać systemy – w tym HVAC i oświetlenie – kiedy pokoje są puste. Pozwala to obniżyć rachunki za energię elektryczną, jednocześnie zapewniając pokoje zgodne z preferencjami gości.
 
Intuicyjny system zarządzania pokojem wyświetla również informacje o stanie pokoju, dzięki czemu personel nie musi niepotrzebnie zakłócać spokoju gościom. Na przykład, jeśli status pokoju jest ustawiony na „nie przeszkadzać”, dostawa prania zostaje automatycznie wstrzymana, aby spełnić życzenia gości i zaoszczędzić czas personelowi. Usprawniona jest także płynność wszystkich procesów oraz obiegu informacji, co zwiększa zadowolenie pracowników.
 
Katya Herting, menadżer w Swissôtel The Stamford, powiedziała: „Zarządzamy naszym hotelem patrząc w przyszłość z myślą o kolejnych pokoleniach. Dlatego też stale szukamy sposobów usprawnienia zarządzania i zapewnienia naszym gościom lepszej jakości obsługi. Nowy system Interact Hospitality pozwala  nam jeszcze bardziej podnieść poziomom usług i daje menadżerom całościowy wgląd w funkcjonowanie hotelu. Ta technologia pomaga nam wyeliminować niepotrzebną pracę i umożliwia pracownikom obsługę zgłoszeń gości w rekordowym czasie! System wzmacnia zaangażowanie naszej marki w rozwijanie innowacji, dzięki czemu zapewniamy wyjątkowe przeżycia naszym gościom i poprawiamy jakość ich życia, korzystając z bezproblemowej i intuicyjnej technologii. Poprzeczka w branży hotelarskiej została zdecydowanie podniesiona.”

 

Panel Interact Hospitality daje menadżerom wgląd w funkcjonowanie hotelu w czasie rzeczywistym


Nigdy więcej włączników światła
 
Jella Segers, Global Lead dla Interact Hospitality w Signify, powiedziała: „Interact Hospitality oferuje zaoferowanie w pełni zintegrowany system inteligentnego pokoju, który pomaga hotelowi poprawić wydajność operacyjną, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu gości. Wiemy, na przykład, że około 35% gości hotelowych, gdy obudzi się w nocy w nowym otoczeniu, zapala światło w łazience, aby zorientować się, gdzie jest. Może to wpływać na jakość odpoczynku i uniemożliwiać przejście w fazę głębokiego snu. Dzięki naszemu systemowi, gdy gość wychodzi z łóżka, lampki nocne zapalane są automatycznie. Natężenie światła jest na tyle niskie, że nie rozbudza go całkowicie i nie przeszkadza pozostałym osobom w pokoju.
 
Segers kontynuuje: „Ponadto goście hotelowi mogą teraz łatwo dostosowywać oświetlenie za dotknięciem przycisku na panelu sterowania, wybierając wstępnie zdefiniowane ustawienia, inne na przykład podczas czytania, pracy czy odpoczynku w swoim pokoju.”


Swissôtel The Stamford – inteligentny hotel

Swissôtel The Stamford, jeden z najsłynniejszych hoteli AccorHotels, to pierwszy obiekt, w którym zostanie zastosowany system Interact Hospitality. System zostanie w pełni zainstalowany w każdym z 1261 pokoi gościnnych tego jednego z najwyższych hoteli w południowo-wschodniej Azji. Zakończenie remontu zapowiadane jest na koniec 2018 roku.

 


Źródło: Signify

Komentarze:


OŚWIETLANIE OBIEKTÓW

Advertisement