- Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą oświetlenia LED jest firma Spectra.
Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. m2. Zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/m2! W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70%. Pozostałe 30% oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15%. System w przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.
- Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, Dyrektor ds. Inwestycji LPP S.A.
|
LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ponad 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.