Artykuły

Oświetlenie domu Oświetlenie biura Oświetlenie przemysłowe Efektywność energetyczna

Oświetlenie profesjonalne | wnętrza handlowe  (2015-10-29)   M. Kołakowski (LIGHTING.PL)

Oświetlenie w handlu cz. 1 – Światło wspomaga sprzedaż

Silna konkurencja i stała walka o klienta prowadzona zwłaszcza przez  sieci sprzedaży detalicznej i wielkie centra handlowe wymaga od nich ciągłego nadążania za potrzebami i upodobaniami klientów. W wielkiej lub mniejszej skali dotyczy to zarówno wielkopowierzchniowych supermarketów spożywczych i budowlanych, jak i sieciowych sklepów i ekskluzywnych butików odzieżowych.


Klienci stają się coraz bardziej wymagający, chcą dokonywać zakupów w sklepach o wysokim standardzie funkcjonalnym i estetycznym, a w przypadku centrów handlowych także o  bogatej ofercie towarzyszącej. Współczesne obiekty handlowe muszą przyciągać coraz bardziej wybrednych klientów rozwiązaniami, które sprawiają, że zakupy stają się przyjemnością, a nie tylko koniecznością. Dlatego właściciele obiektów handlowych, dla utrzymania silnej pozycji rynkowej, muszą patrzeć w przyszłość i dostosowywać swoje sklepy do potrzeb klientów dbając równocześnie o minimalizację kosztów utrzymania obiektów. Wśród ważnych czynników, na które inwestorzy i zarządcy nowoczesnych obiektów handlowych kładą silny nacisk przy planach budowy lub modernizacji, niezwykle istotne jest oświetlenie.

 


Światło inspiruje do zakupów
Światło silnie wpływa na nasze samopoczucie i emocje. Daje ludziom energię i pobudza do działania. Zapewnia orientację w przestrzeni i percepcję otoczenia. Dlatego oświetlenie może odgrywać kluczową rolę w tworzeniu dobrej atmosfery decydującej o postrzeganiu wnętrz handlowych. Co więcej, światło może być narzędziem przekazywania informacji. Dzięki umiejętnemu oświetleniu powierzchni handlowych możliwe jest stymulowanie zachowań kupujących. Połączeniu wiedzy o wpływie światła na człowieka i dostępnych obecnie rozwiązań oświetleniowych pozwala  tworzyć w obiektach handlowych atmosferę komfortu, która sprawia, że klienci czują się zrelaksowani, a to inspiruje ich do zakupów. Umiejętnie zastosowane światło może silnie stymulować podejmowanie decyzji zakupowych. Oryginalne rozwiązania oświetleniowe sklepów pomagają także tworzyć i wzmacniać wizerunek marki.

 
Nowoczesne oświetlenie obniża koszty
Równocześnie przy zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, oświetlenie pozwala na bardzo znaczne oszczędności energii elektrycznej, które obniżają koszty eksploatacji obiektów i ograniczają ich negatywny wpływ na środowisko. Dzięki nowoczesnym systemom sterowania współczesne oświetlenie wnętrz handlowych może być też łatwo dostosowywane do pory dnia lub zmian aranżacji sklepowych.


Autor: Marek Kołakowski (LIGHTING.PL)

Treści powiązane:



Komentarze: