Projekt oświetlenia został wykonany przez firmę KRULEN Technika Świetlna w oparciu o oprawy kolejowe NORKA, posiadające dopuszczenie Spółki PKP PLK S.A. do oświetlania infrastruktury kolejowej. Projekt oświetlenia dla wiat przystankowych został wykonany zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 12464-2 „Światło i oświetlenie. Oświetlenie miejsc pracy. Część 2: Miejsca pracy na zewnątrz”, natomiast dla przejść podziemnych wraz z wejściami na perony zgodnie z wymaganiami normy PN-EN 12464-1 „Światło i oświetlenie. Oświetlenie miejsc pracy. Część 1: Miejsca pracy we wnętrzach”.
W dwustronnych wiatach przystankowych, ze względu na montaż opraw oświetleniowych na wysokości poniżej 2,5 m, zgodnie z wymaganiami Spółki PKP PLK S.A., zastosowano kompaktowe oprawy wandaloodporne LED, 38 W, strumień świetlny oprawy 5330 lm, temperatura barwowa LED 4000 K, stopień ochrony IP65. Korpus oprawy wykonany jest ze stali, malowany proszkowo na kolor RAL 7016, przezroczysty klosz strukturalny o grubości 4 mm, wykonany jest z odpornego na uderzenia poliwęglanu. Aby zagwarantować równomierne oświetlenie pod wiatą przystankową, przy lokalizacji opraw wewnątrz wiaty, od strony ścianki działowej, użyto opraw z rozsyłem asymetrycznym. Oprawa jest odporna na udary mechaniczne do 150 J i pozostaje sprawna nawet w przypadku aktów wandalizmu. Dodatkowym atutem jest 8-letnia gwarancja producenta.
Pod względem architektonicznym, na peronach stacji Małkinia, uwagę zwracają efektowne przeszklone wyjścia na perony, oświetlone oprawami kolejowymi, 24 W, strumień świetlny oprawy 3480 lm, temperatura barwowa LED 4000 K, stopień ochrony IP65. Zadaszenia zejść do przejść podziemnych mają formę pochyłą, wobec czego wysokość montażu opraw od płaszczyzn komunikacyjnych do sufitu, w każdym miejscu jest jednakowa. Oprawy zamontowane zostały po środku, wzdłuż szklanego zadaszenia przejścia, w linii świetlnej. Korpus oprawy wykonany jest z odpornego na warunki atmosferyczne polimeru, regulowany klosz natomiast z odpornego na uderzenia poliwęglanu PC Tropal® (IK 09). Wewnętrzny aluminiowy odbłyśnik MIRO-SILVER®, o średnim rozsyle światłości, gwarantuje równomierne i bezpieczne oświetlenie zejścia dla podróżnych.
W przejściu podziemnych, gdzie wysokość montażu opraw jest już poniżej 2,5 m, linia świetlna jest kontynuowana przez odporne na dewastację oprawy antywandalowe, z przezroczystym kloszem strukturalnym, o średnim rozsyle światłości. Idealnie dobrana pod względem rozsyłu i wartości strumienia świetlnego oprawa, zapewnia kontynuację poziomu natężenia oświetlenia w linii świetlnej, dzięki czemu, zmiana typu oprawy oświetleniowej nie powoduje różnicy w oświetleniu na całej długości pochylni zejścia i jest praktycznie niewidoczna dla użytkowników.
W samym przejściu podziemnym zastosowane zostały oprawy, 38 W, strumień świetlny oprawy 5330 lm, temperatura barwowa LED 4000 K, stopień ochrony IP65. Zamontowano oprawy w wersji z rozsyłem asymetrycznym, co zagwarantowało równomierne oświetlenie komunikacji pomiędzy peronami. Oprawy zostały umieszczone po jednej stronie przejścia podziemnego, w ukosie pomiędzy ścianą, a sufitem przejścia. Wysoka odporność na udary mechaniczne (150 J) oraz specjalna konstrukcja oprawy antywandalowej gwarantuje jej zabezpieczenie przed dewastacją.
Źródło: KRULEN
Treści powiązane:
- Perony stacji kolejowej w Otwocku mają nowe oświetlenie LED
- Oświetlenie kuchni gastronomicznej w Centrum Europejskim w Natolinie
- Hala produkcyjna ZENTIS Polska oświetlona oprawami LED o stopniu szczelności IP 69K
- Ponad 100 tys. opraw LED oświetliło centrum targowo-kongresowe Shenzhen World (Chiny)
- Modernizacja oświetlenia w hali remontowej PKP CARGO w Szczecinie
- Hotel Warszawa w stołecznym budynku Prudential oświetlony profilami LED