Oświetlenie profesjonalne | wnętrza handlowe  (2015-07-01)   PHILIPS

System Indoor Positioning firmy Philips w sklepie Carrefour

Firma Philips zaprezentowała pierwszą na świecie dużą instalację swojego systemu oświetlenia wewnętrznego LED z funkcjami łączności w sklepie sieci Carrefour, lidera branży sprzedaży detalicznej w Europie i trzeciej największej sieci handlowej na świecie.

  W niedawno odnowionym hipermarkecie Carrefour w Lille we Francji wcześniej używane oświetlenie fluorescencyjne zastąpiono oszczędnymi panelami oświetleniowymi Philips LED o łącznej długości 2,5 km. Oświetlenie to wykorzystuje światło do wysyłania sygnału lokalizacyjnego do smartfonów klientów, uruchamiającego aplikację pozwalającą korzystać z usług opartych na lokalizacji.
System Philips umożliwia sklepowi Carrefour wprowadzenie nowych usług, np. pomaganie kupującym w poruszaniu się po sklepie i wyszukiwanie promocji na 7800 m² powierzchni handlowej. Ponadto oświetlenie LED ogranicza całkowite zużycie energii przez sprzęt oświetleniowy w hipermarkecie o 50%.
 
Zawsze szukamy innowacji, które mogą ułatwić poruszanie się po sklepie i pomóc w spełnianiu oczekiwań naszych klientów” – mówi Céline Martin, Dyrektor Modeli Handlowych i Innowacji w hipermarketach Carrefour we Francji. „Dzięki naszemu nowemu rozwiązaniu opartemu na technologii Philips możemy teraz zapewniać naszym klientom w EuraLille Carrefour nową usługą umożliwiającą im szybkie wyszukiwanie i lokalizowanie preferowanych promocji lub wykrywanie wszystkich promocji w pobliżu w trakcie robienia zakupów. To zdecydowana oszczędność czasu dla klientów w miastach!

 



Opracowany przez firmę Philips system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń składa się z opraw oświetleniowych LED, bazy danych lokalizacyjnych funkcjonującej w chmurze oraz zestawu narzędzi dla programistów (SDK) Philips, za pomocą którego klienci mogą tworzyć swoje platformy interakcji z klientem.  System działający w hipermarkecie Carrefour w Lille składa się z 800 liniowych opraw LED wykorzystujących opatentowaną technologią VLC (Visible Light Communication) do przesyłania unikalnego kodu w paśmie światła niewidzialnego dla ludzkiego oka, ale odbieranego przez kamerę smartfona bez potrzeby stosowania dodatkowych akcesoriów. W ramach instalacji systemu z aplikacją mobilną Carrefour zintegrowane zostały oprogramowanie Philips i funkcjonująca w chmurze baza danych lokalizacyjnych. Stworzoną przez Think&Go aplikację mobilną „Promo C’ou” od dziś można pobierać ze sklepu Apple App Store we Francji.
 
Wytyczamy nowe szlaki w branży, wprowadzając oświetlenie z funkcjami łączności w sklepach Carrefour” – powiedział Gerben van der Lugt, Dyrektor działu pozycjonowania we wnętrzach z użyciem oświetlenia LED w Philips Lighting. „Nasze oświetlenie z funkcjami łączności ma potencjał, by uczynić zakupy dużo bardziej interaktywnym i spersonalizowanym doświadczeniem. Jednocześnie umożliwia sprzedawcom wyróżnienie się na tle konkurencji, zwiększenie lojalności klientów i zapewnienie nowych usług dla kupujących”.
 
 
Źródło: Philips
 

Komentarze:


OŚWIETLANIE OBIEKTÓW

Advertisement