Oświetlenie profesjonalne | wnętrza handlowe  (2015-03-23)   PHILIPS

System oświetleniowy w sklepie umożliwi komunikację z klientem

Podczas konferencji Retail Summit firma Philips zaprezentowała po raz pierwszy w Polsce system Indoor Positioning. Pozwala on komunikować się z klientem w sklepie za pośrednictwem inteligentnego oświetlenia LED.
 
Podczas konferencji Retail Summit, odbywającej się w Warszawie w dniach 18-19 marca br., firma Philips zaprezentowała system Indoor Positioning, wykorzystujący oświetlenie LED do komunikowania się z klientem sklepu. Wykorzystuje on zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, by za pośrednictwem specjalnej, udostępnionej do pobrania aplikacji przekazywać na smartfon klienta informacje dobierane na podstawie jego lokalizacji. W wyniku komunikacji między aplikacją a oświetleniem, kupujący zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych właściwych dla miejsca, w którym się aktualnie znajduje. Natomiast właściciele sklepów zyskują możliwość zwiększenia lojalności klientów i poziomu sprzedaży poprzez profilowanie dostarczanych informacji i oferowanie konsumentom kuponów rabatowych optymalnie dostosowanych do ich potrzeb.

 
 

„System Indoor Positioning na nowo definiuje pojęcie personalizacji zakupów. Klient będzie mógł szybko znaleźć produkty z listy zakupów, ale też kupić składniki do przygotowania konkretnego dania, na które przepis podpowie mu aplikacja. Sieci handlowe uzyskają jednocześnie strategiczne narzędzie do budowania swojej przewagi konkurencyjnej w oparciu o doświadczenie klienta, poznawanie jego preferencji oraz skuteczne odpowiadanie na zidentyfikowane potrzeby.” – powiedział Bartosz Soroczyński, wiceprezes Philips Lighting ds. systemów oświetleniowych w Europie Środkowo-Wschodniej. System Philips nie wymaga zakupu, instalacji i obsługi dodatkowych nadajników lokalizacyjnych, ponieważ tę rolę pełnią oświetlające sklep oprawy LED.

 


Obecnie większość największych sieci handlowych w Polsce wykorzystuje energooszczędne rozwiązania LED Philips do zindywidualizowanego oświetlania poszczególnych działów produktowych. Firma Philips opracowała szereg inteligentnych rozwiązań LED, które tworzą sceny świetlne dla konkretnych grup produktów, by wydobyć kolory oferowanego asortymentu i nadać ekspozycji atrakcyjny wygląd.  Oświetlenie LED ogranicza także wywołane nieodpowiednim światłem zjawisko odbarwiania się żywności, w tym wędlin, które obniża atrakcyjność produktów.

 


Właściwe podkreślenie walorów prezentowanych produktów pozwala zwiększać ich sprzedaż. Badanie przeprowadzone przez Independent Retail Institute w Kolonii wykazało, że po zastosowaniu scen oświetleniowych, wielkość sprzedaży wybranych warzyw i owoców w dziale świeżej żywności wzrosła o ok. 5 proc., co przełożyło się na 3,5-proc. wzrost przychodów sklepu. Największy 9,5-proc. skok sprzedaży odnotowano w przypadku bananów.  Z kolei holenderska sieć supermarketów PLUS odnotowała, że od czasu wymiany oświetlenia klienci spędzają w jej sklepach o 8 proc. więcej czasu, obierając różne trasy, co ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. W efekcie przeciętna wartość koszyka wzrosła o 5,5 proc. Rozwiązania LED Philips przynoszą także wymierne oszczędności dzięki zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej nawet do 75 proc. w porównaniu do konwencjonalnych technologii oświetleniowych.
 
 
Źródło: Philips

Komentarze:


OŚWIETLANIE OBIEKTÓW