Według przeprowadzonych w zeszłym roku badań [1], aż 60% decyzji zakupowych podejmowanych jest w przymierzalniach, a te, niestety, często nie są dobrze oświetlone. W dodatku blisko co trzeci kupujący zanim kupi daną rzecz, sprawdza jak w niej wygląda, robiąc sobie selfie. Tymczasem światło górne, instalowane zazwyczaj w przebieralniach, oświetla przede wszystkim czubek głowy, rozświetlając włosy, a rzucając cień pod oczy oraz na sylwetkę. Taka forma instalacji utrudnia klientom obiektywną ocenę stylizacji i podkreśla mankamenty figury lub cery.
Innowacyjne oświetlenie PerfectScene marki Philips zainstalowane w sklepie odzieżowym Top Secret w centrum handlowym Posnania zostało zainstalowane wzdłuż lustra, dzięki czemu cała sylwetka oświetlona jest równomiernie, pozwalając na dokładne przyjrzenie się sobie i wybranemu strojowi. Odpowiednie światło oddaje prawdziwe kolory tkaniny, a także uwypukla jej fakturę oraz detale zdobień i wykończenia. Takie umiejscowienie światła nadaje także studyjnego efektu, przez co wykonywane selfie wyglądają znacznie lepiej.
Aż 67 proc. zakupów dokonywanych jest przez Polaków ze względu na konkretną potrzebę. Oznacza to, że ważne jest dla nas, jak dane ubranie będzie prezentowała się w ściśle określonych warunkach, np. na przyciemnionej sali w restauracji.
Odpowiedzią na tę potrzebę jest panel sterujący, umożliwiający wybranie jednego z trzech ustawień świetlnych – światło dziennie, światło domowe lub światło wieczorowe. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący mają pewność, że przymierzalnia odzwierciedla realne warunki, w jakich będą noszone kupowane ubrania – na spacerze, w pracy, czy na kolacji. Ten interaktywny element wprowadza do sklepu także element rozrywki, co jest ważne dla niektórych kupujących. Dzięki odpowiedniemu oświetleniu, klienci pozytywnie postrzegają siebie i przymierzalnie, dobrze się bawiąc podczas zakupów.
Rozwiązanie Philips PerfectScene oferuje 3 tryby świetlne symulujące dokładne warunki, np. przyciemnionej sali restauracyjnej, gdzie chcemy założyć przymierzaną właśnie sukienkę. Po wybraniu odpowiedniej opcji, temperatura oraz natężenie oświetlenia dostosowują się automatycznie w celu uzyskania optymalnego wrażenia. Prowadzi to do bardziej świadomych decyzji zakupowych, a przez to większej satysfakcji klientów oraz redukcji liczby zwrotów.
Nowy sposób oświetlenia przymierzalni poprawia komfort zakupów i angażuje klientów. Samopoczucie na zakupach poprawia też fakt, że oświetlenie LED emituje zdecydowanie mniej ciepła niż oświetlenie halogenowe, przez co w przymierzalni jest wygodniej i przyjemniej.
[1] Badanie przeprowadzono w 2018 roku na klientkach czeskich sklepów sieciowych, https://www.worldofonline.cz/kabinky
Źródło: SIGNIFY
Treści powiązane:
- Dzięki Interact Pro małe biznesy też mogą być smart
- Najważniejsze wydarzenia minionego roku 2018 w światowej branży oświetleniowej
- Signify zakończyło program wykupu akcji
- ES-SYSTEM z nagrodą DARC AWARDS za oświetlenie w obiekcie handlowym
- Atrakcyjne oświetlenie produktów jednym z ważnych trendów w FMCG na 2018 rok
- Osram zaprezentował portfolio innowacyjnych rozwiązań cyfrowych podczas dmexco 2017